نیکان
جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:31 :: نويسنده : علی یگانه جسم، کشور و دل، پایتخت آن کشور و روح، حاکم و پادشاه و نفس اماره، دشمن کشور است، پس با مراقبه و فکر و ذکر و تزکیه، دل را تصرف کن و روح را تقویت و نفس را ضعیف و جوارح و دل را از اسارت نفس و دشمن خارج کن.
جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:30 :: نويسنده : علی یگانه خداوند انسان را آفرید و سپس او را هدایت کرد.....
هدایتی که خداوند بر همه موجودات عالم حاکم کرده هدایت عام یا همان هدایت تکوینی است؛ یعنی خداوند این هدایت را در یک صندلی هم قرار داده که آن را به آن شعوری برساند که جمودیت و حالت چوب بود را حفظ کند و هر آن خواصی را که خداوند در عالم قرار داده است را در خود متجلی سازند. نوع هدایت خاصی که شامل حال انسان شده است هدایت تشریعی است.....یعنی خداوند انسان را از طریق شرعی که از طریق رحمه للعالمین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به صورت دین کامل برای ما فرستاده است هدایت کرده است. آنچه عام شیعیان می دانند آن است که در علوم دینی مخصوصا احکام باید از سه شرط خارج نبود: 1-خود عالم مجتهد باشیم 2-از یکی از حضرات مراجع عظام تقلید، احکاممان را تقلید کنیم 3-اهل اححتیاط باشیم (یعنی اینکه تمامی فتاوی مراجع را دانسته و به بهترین آنها عمل کنیم) همانطور که ملاحظه فرمودید محوریت تقلید در شرع، اطاعت از یک عالمٍ فقیه که شرایط مرجعیت را داشته باشد می باشد. کسی که در این مرتبه به حد اکمالی از انجام واجبات و ترک محرمات برسد به ملکه تقوی دست می یابد. در این منزل است که سالک الی الله در این منزل احساس می کند احتیاج به چیزی غیر از زندگی حیوانی داشته و قطار زندگی که در آن در حال حرکت است به مقصد ذات اقدس الله است و نه بهشت..... آنجاست که پس از یقظه ای (بیداری) که وارد روح سالک می شود شروع به حرکت در طریق می کند؛ سالک در این منزل خود را طفل راهی می یابد که به دنبال پیران طریقت حرکت می کند. همانطور که در شریعت نوعی وجوب مبنی بر اطاعت از فقیهی برایمان اثبات شد، در طریقت هم ما نیازمند تمسک جستن به محضر اولیای الله هستیم......اولیایی از جنس نور ولی در میان انسان های خاکی که در راس آن ها قطب عالم امکان، ولی عالمیان، حجت خدا بروی زمین، صاحب العصر والزمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه فداه می باشد. اولیایی از جنس انسان هایی که سِِفر من الخلق الی الحق را پیموده و در طریق من الحق الی الخلق در پی دستگیری از عاشقان سیر و سلوک می باشند......آنها همان پیران طریقت هستند که راه را از چاه تمیز می دهند و هراه ما پله پله تا ملاقات خدا یاور ما هستند...... آنچه قلم فرسایی شد در باب لزوم تاسی به پیران طریقت بود که امید می رود پیرامون همین موارد مطالبی را روزانه تقدیمتان گردانم. والسلام من التبع الهدی والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته تو سوره توحید که این پایینه نوشتم ببینید می تونید یه غلط کوچولوی ویرایشی پیدا کنید. لطف کنید پیداش کنید. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾ نتونستید پیدا کنید. خوب یه بار دیگه بخونیدش. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾
ای بابا بازم که پیدا نکردید. یه بار دیگه زحمتشو بکشید. خیلی مهمه. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾
ادامه مطلب ... جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:24 :: نويسنده : علی یگانه یکی می گفت ما باید برای ظهور آقا فقط باید دعا کنیم.... یکی می گفت باید برای ظهور آقا وارد عرصه سیاست و کار در جامعه شد ولو اینکه ایراداتی هم داشته باشیم... یکی می گفت که باید انقدر گناه کنیم که ظلم و ستم و بدی در دنیا بیداد کنه اونوقته که حضرت ظهور می کنند و دنیا رو پر از عدل و داد می کنند،.... توی همه ی اون نظراتی که برو بچه ها دادن نظر آخری که عرض کردم خدمتتون خیلی برام جالب بود.... به اون دوستم گفتم که آخه مگه میشه که ما گناه کنیم و به امام زمانمون برسیم؟؟؟؟ گناه که مارو از اماممون دور می کنه!!! اون جواب داد که ما توی دعا خا وآیات و روایات داریم که وقتی حضرت ظهور کنن جهن رو پر از عدل و داد می کنن... من بهش گفتم بله منم اون روایاتو دیدم.... دوستم برگشت بهم جواب داد که زمانی می گن جایی پر از خوبی شده که قبلش بدی و زشتی وجود داشته باشه.... منم گفتم که حرفت تا حدودی درسته... اون گفت که برای اینکه آقا ظهور کنن باید دنیا رو پر از ظلم و ستم بشه که حضرت برای بهبودی وضع نا بسامان ظهور کنن.... من که تازه شستم خبردار شد که داستان از چه قراره به ایشون گفتم که برادر ابلیس کی میاد سراغ انسان؟ ایشون جواب دادن که هر موقعو هر زمان ولی اون زمانی که شما می خواهید کار خیر انجام بدید بیشتر سراغتون میاد تا منصرفتون کنه.... منم که جوابمو تونسته بودم از طرف خودشون دریافت کنم بهش گفتم که : پس قبول داری که شیاطین زمانی زیاد می شوند که انسان ها بخوان کار خوب کنن.....یعنی زمانی ظلم و ستم زیاد می شه که انسان ها بخوان کار خوب کنن و در مقابل شیطان حظورش پر رنگ تر می شه..... یعنی به جای اینکه شما با کار بد کردن بخوای زمینه ظهور آقا رو فراهم کنی، کار خوب کن که زودتر به نتیجه برسی..... اما.... مسئله ای که بوجود اومده بود ومنم عرض کردم خدمتتون ناشی از این موضوع بود این دوست عزیز ما اما ساده! رفته بود تو جلساتی که به اسم امام زمان(عج) دارن علیه دین و حکومت قد، قامت می کنن.....
جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:19 :: نويسنده : علی یگانه تو این روزا بحث سوریه و تکفیری ها و فتوا های صد تا یه غاز مفت مفتی های مفت خور خیلی رو بورسه! مثلا از روشن نکردن کولر توسط زن در غیاب مرد گرفته تا اعلام جهاد نکاح برای دختران و حتی زنان شوهر دار!!!!! به خدا باور کنید فیلم هندی تعریف نمی کنم ....عین واقعیته.... یه دفه به ذهنم رسید عکسای مفتی های وهابی ها رو با علمای شیعه خدمتتان ارائه کنم تا خودتون از روی ظاهر این افراد..... من هیچ چی نمی گم فقط شما رو دعوت به دیدن عکسا می کنم.....
(لطفا اگر ناراحتی قبلی دارید از دیدن چهره های نورانی!!! مفت خورها (مفتی ها) جدا خودداری بفرمایید) (ضمنا پیشنهاد می شود که والدینی که می خوان از خوردن قند توسط فرزند دلبندشان جلوگیری کنند می توانند از عکس های مفتی ها برای روی قندون با ذکر منبع استفاده کنند) شيخ عبدالعزيز بن باز - مفتي اعظم سابق وهابیون عربستان سعودي شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ - مفتي اعظم وهابیون عربستان سعودي شیخ عادل الکلبانی - امام جماعت مسجد الحرام عبدالرحمن بن ناصر بن براک- از مفتیان برجسته عربستان صالح بن غانم السدلان از مفتیان سرشناس عربستان سعودی شیخ مران بن متعب بن قوید . . . برخی از علمای شیعه: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیه الله العظمی خامنه ای آیه الله العظمی بهجت قدس سره آیه الله العظمی خویی قدس سره آیه الله العظمی سیستانی آیه الله العظمی وحید خراسانی جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:17 :: نويسنده : علی یگانه براساس مفهوم عام زمان، هر کجا که فعل، حرکت و غیریت باشد، زمان نیز وجود دارد. در نتیجه در عالم وحدت که هیچ غیریتی وجود ندارد، زمان نیز بیمعنی است. طبق یک تقسیمبندی جالب و جدید، زمان به دو بخش آفاقی و انفسی تقسیم میشود. زمان آفاقی: معیار این نوع از زمان حرکت زمین، خورشید و سایر اجرام و کرات آسمانی است، بنابراین این زمان، نسبی است. یعنی به نسبت معیارهای مختلفی که براساس آنها سنجیده میشود، متفاوت است. زمان انفسی: معیار سنجش این زمان روحیات و احوال انسان و به عبارت دقیقتر و بهتر «تعاقُب حوادث» میباشد. به عنوان مثال زمان برای یک انسان غمگین با یک انسان شاد و یا یک انسان مرفه با یک انسان تنگدست مساوی نیست. باید توجه داشت که زمان انفسی تنها یک حالت و احساس روانی نیست. در برخی از روایات آمده که روز عاشورا حدود 60 ساعت به طول کشیده و بیشتر محققان و پژوهشگران نیز به جعلی بودن این دسته از روایات رأی دادهاند. در حالی باید توجه داشت که زمان ذکر شده در این روایات از نوع انفسی بوده و نباید آن را با زمان آفاقی و زمان معمولی مقایسه کرد. با توجه به وقوع حوادث عمیق بسیار در روز عاشورا مانعی ندارد مدت زمان این روز را بیشتر از 24ساعت دانست. ارتباط زمان آفاقی با انفسی: براساس تقسیم بندی زمان به آفاقی و انفسی میتوان دو فرد را در نظر گرفت که یکی غمگین و دیگری خوشحال است و با اینکه از لحاظ آفاقی برای هر دو فرد مثلا 1 ساعت سپری شده ولی مدتزمان سپری شده برای فرد غمگین از لحاظ انفسی خیلی بیشتر است. لازم به ذکر است که اگر حالات روحی فردی شدت یابد، آنگاه زمان انفسی بر آفاقی تأثیر گذاشته و تقریبا یکی میشوند. به عنوان مثال وقتی که نصرت کریمی به خاطر ساخت فیلم محلِّل دستگیر شد و چند ماهی را در زندان به سر برد، یک شب که خبر حکم اعدامش را به او آوردند، از هول این خبر، تمام موهایش تا صبح سپید شده و همانند زمان انفسی، زمان آفاقی نیز برای او به سرعث سپری گشته و پیر شد. در برخی از آیات قرآن کریم چنین اوصافی در مورد روز قیامت ذکر شده است: به عنوان مثال در سوره مبارکه مزّمِّل میخوانیم: «... يَوْمًا يَجْعَلُ الْوِلْدَانَ شِيبًا» قیامت روزی است که کودکان را پیر میکند. علاوه براین باید گفت: زمان ملکوتی مافوق همه این زمانهاست، چراکه کسی که در زمان ملکوتی به سر میبرد، مانند کسی که بالای پشت بام ایستاده و مثلا یک کاروان شتر را با هم میبیند. در حالی که سایر افراد همانند کسی هستند که داخل زیر زمین است و از لای یک پنجره کوچک به این کاروان نگاه میکند که طبیعتا این شترها را تک تک میبیند. سلم، یعنی اینکه انسان در همه مراتب وجودی خویش، حتّی در باطن خودش تسلیم باشد؛ یعنی در باطن خودش هم مقاومت نداشته باشد. اگر او در مقابل حکم الهی اعتراض و مقاومتی داشته باشد، کاملا تسلیم نیست،
ادامه مطلب ... جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:13 :: نويسنده : علی یگانه همانطور که در مطلب قبل خدمت مخاطبان عزیز بیان شد، مقام "تسلیم" و پذیرش روحی و اطاعت قلبی در برابر اهل بیت (ع) مقام رفیعی است که پس از کسب مراتب سهگانه معرفت، محبت و اطاعت حاصل میشود. چنین مقامی اکتسابی نیست بلکه با طی شدن مراتب سابق و تعهد و التزام دائمی به آن مراتب، با عنایات خداوند سبحان حاصل خواهد شد. بسیاری از دانشمندان و محققان به خاطر جایگاه عظیم تسلیم، این مقام را اوج ارتباط انسان با ولی خدا بیان کردهاند. اما به نظر میرسد مقام خدمت به ولی خدا از مقام تسلیم بالاتر بوده و آخرین حلقه واسط بین امام و مأموم همان خدمت صادقانه به ایشان است.
![]() ادامه مطلب ... جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:11 :: نويسنده : علی یگانه مهمترین آیه ای که ما را به صلوات بر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله رهنمون میسازد همان آیه مشهور سوره احزاب است که میفرماید: «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیماً» برای فهم نحوه صلوات فرستادن به پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهر ایشان، سری به آیه ٤٣ سوره احزاب میزنیم: «هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَ كَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا؛ او کسی است که بر شما درود و رحمت میفرستد، و فرشتگان او (نیز) برای شما تقاضای رحمت میکنند تا شما را از ظلمات (جهل و شرک گناه) به سوی نور (ایمان و علم و تقوا) رهنمون گردد؛ او نسبت به مؤمنان همواره مهربان بوده است
ادامه مطلب ... جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:10 :: نويسنده : علی یگانه اگه مثلا فردی در معرض مرگ قرار گیرد و شما برای نجات او از مرگ حتمی نهایت تلاش خود را کرده و در این راه زخمی، مجروح و یا در نهایت کشته شوید، دیگری را بر خود ترجیح داده و ایثارگری کردهاید، اما باید توجه کرد که شما تنها زمانی چنین فداکاری و از خودگذشتگی را انجام میدهید که مطمئن باشید با کشته شدن شما او از مرگ نجات پیدا کرده و زنده خواهد ماند.
اما! اگه شما بدانید که حتی در صورتی که شما جان خود را برای نجات زندگی یک انسان به خطر بیندازید، باز هم خواهد مرد، آیا در این حالت نیز این ایثار انجام میدهید؟؟؟؟؟ جواب مشترک: معلومه که نه مگه عقلمو از دست دادهام؟! با این مقدمه، سراغ یکی از وقایع روز عاشورا میرویم: ادامه مطلب ... جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:10 :: نويسنده : علی یگانه خطر این هجرت را همه پيش بيني ميكردند و بر همین اساس قبل از آنكه ايشان حركت كنند، تقريبا تمام كساني كه آمدند و مصلحت انديشي كردند، بردن خانواده را كاري بر خلاف مصلحت تشخيص دادند.
برای بیان علت این کار امام مطالب متنوع و متفاوتی بیان شده است، از جمله اینکه 1. علت این کار اتمام حجت بود. 2. علت این کار رسوا کردن دشمنان بود. 3. امام این کار را انجام دادند تا به همه بفهمانند که هدفشان از این قیام و هجرت، رسیدن به سلطنت و حکومت نیست. 4. انجام تکلیف الهی 5. پیامرسانی 4. امام با وجود اینکه به علم غیبیشان سرانجام این سفر پررنج و بلا را میدانستند ولی مأمور به عمل کردن به علم غیبی خود نبودند. و .... مطالب فوق غیر از مورد آخری صحیح بوده و هر کدام به بخشی از فلسفه این کار پرداختهاند ولی کامل نیستند. به نظر میرسد بهترین بیان برای شناختن دلیل این کار امام حسین (ع) عبارت است از: درست است که بردن خانواده آثار و نتایج دردناکی به دنبال داشته و اسارت ایشان توسط وحشیان و نامردان پس از شهادت امام و یارانش عواقب وحشتناکی را متوجه زنان و فرزندان میکرد، اما باید توجه داشت که امنيت اهل بيت از سوي دشمن در مدينه تهديد ميشد و حبس و اذیت ایشان توسط دشمنان دستآویز مناسبی برای به زانو در آوردن امام به شمار میآمد. میتوان گفت: حضور اهل بیت در کربلا و اسارت ایشان در ملأ عام نسبت به اسارت ایشان در شهر مدینه کار عاقلانهتری بوده و ایشان را از بیشتر خطرات و هتک حرمتها حفظ میکرد. چه بسا در صورت ماندن اهل بیت در مدینه، دشمنان بیشرم و حیای امام، جنایت و جسارت شدیدتر و هولناکتری نسبت به ایشان مرتکب میشدند، بنابراین این اقدام امام کاملا عاقلانه و کاملا به جا بود.
................................................................ برخی که گفتهاند: امام مأمور به عمل به علم غیبی خود نبودند، اشتباه است. چراکه هر نوع علمی حجت بوده و باید بدان عمل کرد، نمیتوان گفت: امام میدانست و چنین اقدامی را انجام داد. همانطور که نمیتوان گفت: امام حسن (ع) با اینکه میدانست آبی که میخواهد بنوشد، مسموم است ولی نباید به این علم خود اعتنا میکرد و لذا آب مسموم را از روی دانایی میل فرمود.! جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:8 :: نويسنده : علی یگانه در مصائب و مشکلات باید به خدا توکل کنیم و حل مشکلات خود را از خالق هستی بخواهیم یا باید به اسباب و واسطههای دنیوی روی بیاوریم؟ برای فهم این مطلب مهم، جواب سوال زیر باید معلوم شود. آیا مصائب و مشکلات آزمایش الهی بوده و یا کفاره گناهانمان میباشد و یا تنبیه الهی است؟؟؟ با توجه به آیه شریفه 111 از سوره انبیاء : «وَ إِنْ أَدْرِى لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَّكمُْ وَ مَتَاعٌ إِلىَ حِينٍ»؛ و من نمىدانم شايد اين آزمايشى براى شماست و مايه بهرهگيرى تا مدّتى معيّن. میتوان گفت: اصولا قرار بر این نیست که بدانیم بلایی که بر سر ما میآید، آزمایش الهی است یا کفاه گناهانمان؟ بلاها و مصائب یا هدیهای الهی برای ارتقای معنویت ما میباشند و یا تنبیهی الهی برای جبران گناهان و معاصی ما با این اوصاف، برای تعیین تکلیف خود در مشکلات که آیا بدون توجه به مخلوقات به خدا توکل کنیم و یا دست به دامن سنت الهیِ جریان امور از طریق اسباب دنیا شویم، باید سبب اصلی وقوع بلا و مصیبت را بدانیم به عنوان مثال حضرت ابراهیم (ع) چون دلیل سوختن خود در آتش را فهمیده و آن را آزمایش الهی میدانست، لذا حل این مشکل را تنها از خدا خواسته و درخواست ملائکه برای کمکرسانی را رد کرد و در پاسخ آنها میفرماید: "حسبي من سوالي علمه بحالي" همینکه خداوند آگاه به احوال من است، مرا از درخواست و عرض حاجت بینیاز میکند. حال که بیشتر ما از علت وقوع بلاها و مشکلات بیخبریم، باید طبق قوانین طبیعت عمل کرده و مثلا برای درمان امراض جسمی خود باید به پزشک مراجعه کنیم. جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:8 :: نويسنده : علی یگانه در یکی از فرازهای زیارت اربعین میخوانیم: وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلَالَةِ؛ خدایا او ]امام حسین (ع)[ خون قلب (آخرین قطره خون) خویش را نثار تو کرد تا بندگانت را از جهالت و گمراهی محض نجات دهد.
جهالت و ضلالتی که امام حسین (ع) جان خود را برای نجات امت از آن فدا کرد، چیست؟ این جهالت و ضلالت همان است که از همان دوران تا به امروز در بیشتر کشورهای اسلامی ادامه یافته و از اقوامی که دارای غنیترین منابع مادی و معنوی هستند، مردمی ضعیف و سستبنیاد ایجاد کرده است. علت قوت چنین گمراهیها و کجرویها نیز به این دلیل است که عین علم و دانایی محسوب شد. این افراد جاهلانی هستند که خود را عالِم میپندارند. باید توجه داشت که عالِم کسی نیست که احکام عملیه، تفسیر قرآن و سایر علوم را بداند و مشغول استخاره و تعبیر خواب باشد. عالِم آن است که آزادی عالَم طلبد. عالِم کسی است که آمر به معروف و ناهی از منکر باشد. عالِم کسی است که در برابر سیری ظالم و گرسنگی مظلوم سکوت نکند. کسی است که بفهمد باید عالَم را از سیطره شیطان نجات داد. امام حسین (ع) جان خویش و عزیزانش را فدا کرد تا این عالِمنماها و آخوندهای درباری را رسوا کند و آنان از مکان رفیع ریاست و زعامت بر مسلمانان به زیر بکشد و وظایف اصلی یک عالم دینی را متجلی کند. عالِمان بیبصیرت و " متهتّك" بودند که معاویهها و یزیدها را بر تخت خلافت و سلطنت نشاندند. به همین دلیل قرائت زیارت اربعین اهمیت دارد. چراکه گام نخست نجات امتها و ملل اسلامی رهایی از این جهالت و ضلالت است . جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:5 :: نويسنده : علی یگانه از جمله نشانه هاى ظهور حضرت صاحب الزمان (ع) که در روایات به آن اشاره شده ، طلوع خورشید از مغرب است، وقوع چنین پدیده اى ، اگر معناى ظاهرى آن مراد باشد، مستلزم در هم ریختن و از هم پاشیدن نظم جهان و تغییر در حرکت منظومه شمسى خواهد بود و این با اصول حاکم بر نظام طبیعت ناسازگار است. به طور قطع حضرت مهدى (ع )، بر روى همین زمین ، حکومت جهانى خویش را تشکیل مى دهد .
طبق برخی از نظرات و تأویلات مراد از این روایت، طلوع خورشید علم، فرهنگ و بصیرت در آستانه ظهور از مغرب زمین است و براین اساس غربیها زودتر از شرقیها ایمان آورده و تسلیم امام خواهند شد. ولی به دلیل فرورفتن شرقیها در خرافات و اوهام، ایشان دیرتر ایمان آورده و دیرتر امام را تصدیق خواهند کرد. چراکه تصویر متفاوتی از امام در اذهانشان نقش بسته است.
![]() بنابراین مبارزه با خرافات واجب است و نباید اجازه داد برخی از کارهای سلیقهای و شخصی وجهه دینی پیدا کرده و به یک بدعت تبدیل شود. خرافات و تمسک به اموري که مستند و مدرک معتبر روايي و ديني ندارند از جمله اموري است که موجب انحراف دين و منجر به بدعت در دين مي گردد. آداب و رسومي که با رنگ و لعاب ديني ناگهان در جامعه سر برمي آورند و عده اي ساده دل و يا جاهل را - هر چند با نيت پسنديده - به دنبال خود مي کشد. جاي تأسف است در برخي موارد اين گونه آيين هاي من درآوردي و نامعلوم در جامعه رواج مي يابد و برخي از مردم به جاي آنکه به علما و مراجع رجوع کرده و با تحقيق سراغ اين اعمال بروند با اعتماد به سخنان بي پايه افراد بي مايه در دام خرافات گرفتار مي شوند. یکی از این آیینهای خرافی، دق الباب مساجد در شب اول ربیع الاول است، بدین صورت که در شب اول ماه ربيع الاول چند ساعتي قبل از نماز صبح روز اول اين ماه مي بايست درب هفت مسجد را کوبيد و با اين کار پايان دو ماه عزاداري و آغاز ماه شادماني حضرت زهرا(س) را اعلام نمود و بدين سان از دستان حضرت زهرا (س) صله دريافت کرده و حاجات خود را طلب کنيم.
جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:4 :: نويسنده : علی یگانه حضرت آیت الله خامنه ای «اقتصاد مقاومتی» را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم خواندند و افزودند: با اقتصاد مقاومتی می توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد.
جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:2 :: نويسنده : علی یگانه جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:0 :: نويسنده : علی یگانه
خداوند به انسان دستور دادگندم نخور، وقتی خورد.... اولین سیلی خدا به او برهنه شدت بدنش بود. این نشان می دهدکه: رها کردن لباس سیلی خدا است نه تمدن... تیرهای بد حجابی های امروز سه شعبه دارد: شعبه اول: گناه خودمان شعبه دوم: به گناه انداختن ریگران شهبه سوم: به سمت قلب امام زمان جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 13:59 :: نويسنده : علی یگانه ![]() پرسش : مقصود امام حسين(علیه السلام) از اين جمله «من براى امر به معروف و نهى از منكر قيام كردم» چيست؟ پاسخ : اين سخن، جايگاه اساسى و اصلى امر به معروف و نهى از منكر را نشان مىدهد. امام حسين (ع) با اين عبارت، مىخواهند نقش محورى امر به معروف و نهى از منكر را نشان دهند به گونهاى كه هدف نهايى قيام خويش را تحقق اين امر مىدانند. اگر توجهى به جايگاه اصيل امر به معروف و نهى از منكر شود، مقصود حضرت از اين سخن روشنتر خواهد شد. ادامه مطلب ... جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 13:58 :: نويسنده : علی یگانه
جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 13:55 :: نويسنده : علی یگانه
درست است که خداوند در تمام لحظات شاهد و ناظر بر اعمال ماست و متاسفانه ما انسان ها به سادگی فراموش می کنیم و بزرگ ترین ناظر زندگی مان را نادیده می گیریم اما منظور ما از مطرح کردن چشم های ناظر چیز دیگری است. ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ به وبلاگ من خوش آمدید آخرین مطالب پيوندها
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. نويسندگان |
||
![]() |