نیکان
 

واقعاً «ریکه‌پوت» مثل مازندران است. درخت اکالیپتوس آن‌جا، بیست متر ارتفاع دارد! ما همیشه اکالیپتوس را دو متر، سه متر، چهار متر دیده بودیم؛ اما در آن‌جا این درخت بیست متر ارتفاع داشت! آن منطقه از لحاظ عظمت استعداد، چیز عجیبی است. یا مثلاً در آن‌جا گوجه‌فرنگی به‌قدر یک گرمک یا طالبی می‌رویید! البته چون نمی‌توانستند استحصال کنند، آن را دور می‌ریختند. یک مقدارش را آب می‌گرفت، و یک مقدار دیگر را به‌زور به ماها و به دوست و آشناها و به مردم شیعه‌ی آن‌جا می‌دادند؛ غالبش را هم دور می‌ریختند. یا مثلاً پیازهای محصول آن‌جا را برای ما می‌آوردند، که به‌قدر یک طالبی بود؛ مبالغه نیست! غرض، من به همراهم گفتم که وقتی استاندار این منطقه شدی، باید این‌جا را مثل «ریکه‌پوت» بکنی؛



ادامه مطلب ...
 

به خواست خداوند و الهامی که بر دلم شد، مسئله رهبری آیت الله خامنه‌ای از نظر امام(ره) را اینجانب در آن لحظات سرنوشت‌ساز در مجلس خبرگان مطرح کردم و باعث شد که افکار نمایندگان متوجه نظر امام باشد و پس از این مسئله، صحبت درباره رهبری آیت‌الله خامنه‌ای آغاز و به ایشان پیشنهاد شد که شما این مسئولیت را قبول کنید، چون امام، خودش ما را به این سمت راهنمایی و ارائه طریق فرموده؛ بنابراین صلاح در آن است که شما این مسئولیت سنگین را بپذیرید. آنگاه آیت‌الله خامنه‌ای پشت تریبون آمدند و ضمن سخنانی گفتند: من کجا و جانشینی امام کجا؟ این چه حرفی و پیشنهادی است که می‌گویید. ایشان حتی با کمی عصبانیت این حرف‌ها را گفتند و رفتند روی صندلی نشستند و سرشان را پایین انداختند. نمایندگان یکی یکی می‌آمدند و حرف‌های خود را در تأیید حرف امام و صلاحیت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای می‌گفتند. 

آقای خامنه‌ای وقتی صحبت می‌کنند یک معماری پشت این سخنان هست؛ آن معماری یک مبانی و ساختاری دارد، یعنی اینگونه نیست که یک واژه‌ای را همین طوری به کار ببرند. مثلاً وقتی در زمان مذاکرات برجام می‌گویند که «رفع حصرهای اقتصادی جزو مذاکره است نه نتیجه‌ی مذاکره»، خیلی حرف مهمی بود و در واقع پشت این سخن یک اندیشه‌ی بسیار جدی و اصولی و منطقی قرار گرفته است. یا در همین سخنان اخیر مطرح می‌کنند که منافع ملی باید زیرمجموعه‌ی هویت ملی باشد، نه هویت ملی زیرمجموعه‌ی منافع ملی. این‌ها سخنانی است که کمتر به آن توجه شد.
مهاجرانی در پاسخ به پرسش دیگر مجری گفت: در چارچوب قانون اساسی، رهبری مسوول تعیین سیاست‌های کلی نظام است، من معتقدم این سیاست‌ها با مشورت مجمع تشخیص مطرح می‌شود، و با مشورت نهادهایی مثل آن نهادی که به عنوان الگوی توسعه‌ی اسلامی تأسیس کردند، این اطلاعات را می‌گیرند، و با توجه به آشنایی که من از مجلس اول دارم که ایشان رییس کمیسیون دفاع بودند تا به امروز که در موضع رهبری هستند، یک فردی است که مدام جستجوگر هستند، مدام می‌خوانند، فکر می‌کنند، با مجموعه‌ی این قضایا مشورت می‌کنند؛ این گونه نیست که یک نفر مثل مستبدینی که ما در منطقه می‌شناختیم، در یک گوشه‌ای می‌نشیند بدون حوصه‌ی جستجو و پژوهش، بدون فکر کردن و مشورت باشند.



ادامه مطلب ...

بلافاصله فرمودند که حالا روی کیفیت تولیدات کار کنید. تا پیش از این، ما روی بومی‌سازی کار کرده بودیم، اما محصولات دقت لازم را نداشت. در اولین جلسه‌ای که ما ۱۶ آذر سال ۸۸ خدمت حضرت آقا رسیدیم، من یادم است که عرض کردم برنامه‌های ما این است و این کارها را می‌خواهیم بکنیم. در برنامه‌ها، من صحبت از دقت عملکرد تولیدات نکرده بودم. آقا فرمودند که اولویت من دقت است. اینهایی که می‌گویید خوب است، ‌ولی بروید و روی دقت متمرکز بشوید. ما هم گفتیم چشم. رفتیم کار کردیم و اولین کارها که شد، دقت به ۳۰ متر رسید. خیلی خوشحال بودیم که کار بزرگی شده وحرف آقا را پیاده کرده‌ایم. موقعی که به آقا گزارش دادم، ایشان فرمودند کارتان خیلی عالی بود، ولی شما که توانستید این کار را بکنید، پس حتما می‌توانید به کمتر از ۱۰ تا ۱۵ متر خطا هم برسانید. کار خیلی سختی بود اما گفتیم چون دستور آقا است باید اجرا کنیم. استدلال من یک جمله بود: فرمان است، پس باید برویم و آن را اجرا کنیم. خب خدا هم کمک کرد و انجام شد.



ادامه مطلب ...
 

یکی از شیوه‌های بسیار بارز رهبری در استخراج احکام و فتواها استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان، هم در حوزه مقولات فقهی و هم در حوزه مسائل علمی و فنی است. به طور مثال حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی مقام معظم رهبری در این باره می‌گوید: «برای برخی موضوعات کمیته تخصصی تشکیل می‌دهیم یا از کارشناسان دستگاه‌های دولتی استفاده می‌کنیم. مثلاً درباره‌ برخی پرسش‌های پزشکی یا مسائل پولی و بانکی یا به طور کلی در موضوعاتی که برای ما ناشناخته است، از متخصصان خارج از دفتر استفاده می‌کنیم.»



ادامه مطلب ...

فرمانده ارتش پاکستان با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت میان جهان اسلام، گفت: من شخصا به شخصیت و افکار آیت‌الله خامنه ای احترام قائل هستم و اعتقاد دارم افکار و اندیشه‌های ایشان برای وحدت جهان اسلام مفید است. یک شاهد سخنرانی ژنرال «قمر جاوید باجوا»، فرمانده ارتش پاکستان در جمع مسئولان، شخصیت‌ها و ریش سفیدان شهر شیعه نشین «پاراچنار» گفت: ژنرال باجوا در سخنانش به صراحت تاکید کرد: «به افکار و عقاید شخصیت‌هایی چون آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی احترام قائل هستم زیرا معتقدم ایشان خواستار وحدت جهان اسلام هستند.» به دنبال انفجارهای تروریستی روز جهانی قدس در شهر شیعه‌نشین پاراچنار، که حدود یکصد کشته برجای گذاشت، مردم این شهر دست به تحصن اعتراض‌آمیز زدند و ژنرال باجوا برای دلجویی از مردم این شهر و صدور دستورهای لازم به نیروهای امنیتی برای تقویت امنیت مردم پاراچنار به این شهر سفر کرد. این فرد مطلع گفت: فرمانده ارتش پاکستان از حاضران در آن جلسه خواست تا دنباله رو افکار و عقاید آیت الله خامنه ای باشند زیرا آنچه ایشان می گویند، برای جهان اسلام مفید است و هرگز به دنبال ایجاد فاصله و تفرقه میان امت اسلامی نیستند. پس از سفر فرمانده ارتش پاکستان به پاراچنار، مردم این شهر به تحصن خود پایان دادند و اعلام کردند که به حرفهای فرمانده ارتش و وعده های او برای تقویت امنیت مردم این شهر در برابر حملات تروریستی، اطمینان دارند. در خبری دیگر، سخنگوی ارتش پاکستان هرگونه حضور تروریست های داعش در این کشور را رد کرد. از سویی، «سرتاج عزیز»، مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان گفت: اسلام‌آباد خواهان گسترش روابط با روسیه و چین است، زیرا این کشورها می‌توانند نقش موثری در پیشرفت منطقه ایفا کنند.عزیز تأکید کرد: با اجرای کریدور اقتصادی چین و پروژه‌های روسیه پیشرفت منطقه تضمین شده است، بنابراین مشارکت نکردن هند در این زمینه به ضرر این کشور خواهد بود. در رویدادی دیگر،چهار تن از جمله یک مقام امنیتی و سه غیر نظامی پاکستان، در حادثه انفجار مین در ایالت «خیبر» جان خود را از دست دادند.

یک شنبه 1 مرداد 1396برچسب:نیکان، رهبری, :: 9:0 ::  نويسنده : علی یگانه

هر کس یک نیاز مومنی را روا سازد

یک شنبه 1 مرداد 1396برچسب:نیکان، رهبری, :: 8:59 ::  نويسنده : علی یگانه

" پروفسور حسابی ": زنده بودن حرکتی است افقی از گهواره تا گور …… اما زندگی کردن حرکتی است عمودی از فرش تا عرش ….. زندگی یک تداوم بی نهایت اکنون هاست. ماموریت ما در زندگی "بی مشکل زیستن " نیست "با انگیزه زیستن " است...

یک شنبه 1 مرداد 1396برچسب:نیکان، رهبری, :: 8:50 ::  نويسنده : علی یگانه

یک شنبه 1 مرداد 1396برچسب:نیکان، رهبری, :: 8:39 ::  نويسنده : علی یگانه

  یک گیاه مثل گل شمعدانی به محض اینکه یک برگ آن زرد شد بچین!  چرا؟  چون گازهایی تولیدمثل گل شمعدونی   یک گیاه مثل گل شمعدانی به محض اینکه یک برگ آن زرد شد بچین!  چرا؟  چون گازهایی تولیدمثل گل شمعدونی   یک گیاه مثل گل شمعدانی به محض اینکه یک برگ آن زرد شد بچین!  چرا؟  چون گازهایی تولید

 

 

یک گیاه مثل گل شمعدانی به محض اینکه یک برگ آن زرد شد بچین!

چرا؟

چون گازهایی تولید می کند که اگر به برگ های سبز بخورد آنها را هم زرد می کند.

رفیق ناباب مثال همان برگ های زرد را دارد باید قیچی کرد؛ وگرنه آدمی را مثل خود میکند.

امیرالمومنین فرمود:

"باین اهل الشر تبن عنهم"

از آدم های بد فاصله بگیر تا در امان بمانی. 



کپی برداری از مطالب، با ذکر منبع بلامانع است.

مثل گل شمعدونی

 

یک گیاه مثل گل شمعدانی به محض اینکه یک برگ آن زرد شد بچین!

چرا؟

چون گازهایی تولید می کند که اگر به برگ های سبز بخورد آنها را هم زرد می کند.

رفیق ناباب مثال همان برگ های زرد را دارد باید قیچی کرد؛ وگرنه آدمی را مثل خود میکند.

امیرالمومنین فرمود:

"باین اهل الشر تبن عنهم"

از آدم های بد فاصله بگیر تا در امان بمانی. 



کپی برداری از مطالب، با ذکر منبع بلامانع است.

محافل و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سخنان خلاف امنیت ملی ...درباره قدرت موشکی ایران استقبال کردند.

...از اینکه سپاه پاسداران به هنگام تهدید آمریکا و اسرائیل، زرادخانه‌های موشکی ایران را به نمایش گذاشته بود، اظهار ناخرسندی کرده و آن را کارشکنی در مقابل برجام خوانده بود!

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در این زمینه نوشت:  ... در مناظره‌های انتخاباتی، سپاه پاسداران را متهم کرد که با نوشتن شعار علیه اسرائیل روی موشک‌ها، اقدام به مانع‌تراشی در توافق هسته‌ای کرده است. او گفت چرا شهرهای زیرزمینی موشک را نشان دادند؟

روزنامه جروزالم‌پست هم با برجسته کردن سخنان ... نوشت؛ او تندروها را متهم به اخلال در توافق هسته‌ای کرد و گفت نباید روی موشک‌ها نوشته می‌شد «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود».

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: