نیکان

به نقل از هیل، «رینس پریباس» رئیس آتی کارکنان کاخ سفید امروز در گفتگویی اختصاصی با شبکه خبری «ای بی سی» اعلام کرد شرایط برجام به طور نسبی مناسب است اما رئیس جمهور منتخب آمریکا آن ‌را «توافقی واقعا بد» می ‌داند.

پریباس گفت: توافق اتمی ایران در شرایط نسبتا مناسبی است ولی از پاسخ به این ‌ادعا که آیا دولت ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا از شر این توافق خلاص می‌شود یا خیر، خودداری کرد.

وی وضعیت توافق هسته ای ایران را در آستانه روی کار آمدن ترامپ به بیماری تشبیه کرد که تحت اقدامات اورژانسی برای زنده ماندن قرار دارد.

پریباس تصریح کرد من فکر می ‌کنم برجام در وضعیت نسبتا مناسبی است . اما من اینجا نیامده‌ام که یک طرفه مطلبی را اعلام کنم یا این‌که‌بگویم سرانجام این توافق چه می‌شود.

وی مدعی شد من می‌دانم که ترامپ توافق با ایران را دوست ندارد و فکر می ‌کند این توافق واقعا بد است و کامل نیست و باید در گام اول به طور کامل بررسی شود.

ترامپ: از توافق هسته‌ای ایران راضی نیستم/ دخالت در عراق اشتباه بوددونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه تایمز که روز دوشنبه منتشر شد، ضمن استقبال از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، پیش‌بینی کرد که به دنبال بریتانیا سایر کشورهای اروپایی نیز از اتحادیه اروپا خارج خواهند شد.

 ترامپ در این گفت‌وگو که اولین مصاحبه‌اش با یک رسانه انگلیسی است، گفت: مردم سایر کشورهای اروپایی نیز همانند انگلیس خواهان این هستند که هویت خودشان را داشته باشند.
 
وی رأی انگلیسی‌ها برای ترک اتحادیه اروپا را 'اقدامی بزرگ' توصیف کرد و گفت نتایج همه‌پرسی 23 ژوئن 2016 (سوم تیرماه 1395) نشان داد که مردم انگلیس خواهان به دست آوردن هویت خودشان هستند.
 
رییس جمهوری منتخب آمریکا با اشاره به آثار منفی ورود انبوه مهاجران بر اتحادیه اروپا، مدعی شد که 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان با اجازه به ورود بیش از یک‌میلیون مهاجر و آواره به خاک کشورش دچار 'اشتباه وحشتناکی' شده است.
 
وی همچنین گفت که به دنبال ارائه یک پیشنهاد منصفانه آزاد تجاری به انگلیس به دنبال خروج این کشور از اتحادیه اروپا است.
 
رییس جمهوری منتخب آمریکا در این گفت‌وگو که توسط 'مایکل گوو' وزیر سابق دادگستری انگلیس به نمایندگی از روزنامه تایمز و در برج ترامپ در نیویورک صورت گرفته است، تصریح کرد که از 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار با او در کاخ سفید، دعوت به عمل ‌آورده و خواهان انجام یک توافق سریع تجاری میان دو کشور است.
 
وی در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرد که خواهان رسیدن به یک توافق با روسیه در خصوص کاهش سلاح‌های اتمی درازای لغو بخشی از تحریم‌های این کشور است.
 
رییس جمهوری منتخب آمریکا با بیان اینکه "ما باید به رئیس جمهور روسیه اعتماد کنیم" تصریح کرد پس از در دست گرفتن قدرت هم به ولادیمیر پوتین و هم به آنگلا مرکل اعتماد خواهد کرد و منتظر این خواهد ماند که ر طولانی مدت چه پیش خواهد آمد.
 
ترامپ همچنین بیان داشت که پس از در دست گرفتن قدرت، درصدد تقویت مرزهای آمریکا که شامل ایجاد محدودیت در سفر شهروندان اروپایی به خاک این کشور و نیز بررسی جدی‌تر هویت شهروندان سایر کشورهایی که به حمایت از گروه‌های افراطی شهره هستند، برخواهد آمد.
 
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن انتقاد از سیاست خارجی آمریکا گفت که تصمیم برای دخالت در عراق 'یکی از بدترین تصمیماتی بوده که در تاریخ این کشور گرفته ‌شده' است.
 
رئیس جمهور منتخب آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش درباره برجام نیز به موضع‌گیری پرداخت و گفت: «از توافق هسته‌ای ایران راضی نیستم و فکر می‌کنم یکی از بدترین توافق‌هایی است که تاکنون حاصل شده است.»
 
 
؛ گروهی از مقامات سیاسی دولت‌های پیشین آمریکا با ارسال نامه‌ای به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از وی خواستند با منافقین و مخالفان دولت ایران همکاری و مشورت لازم را داشته باشد تا به این ترتیب بیشترین «ضربه» را به تهران وارد کند. گروهک تروریستی منافقین که مقر آن در  پاریس است خواستار لغو قوانین مذهبی و برگزاری یک انتخابات "آزاد" در ایران هستند.
 
این نامه به امضای 23 نفر از مقامات سیاسی پیشین آمریکا از جمله "رادلف جولیانی"، شهردار سابق نیویورک، "جو لیبرمن"، سناتور سابق، "هیو شلتون"، نظامی بازنشسته و فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون، رسیده است.
 
فاکس نیوز در توصیف گروهک تروریستی منافقین گفت: اینها همان هایی هستند که به آمریکا در جنگ عراق علیه ایران کمک کردند.
 
در این نامه خصمانه ادعا شده است: مقامات ایرانی دقیقا منافع راهبردی، سیاست‌ها و قوانین آمریکا، دوستان و متحدان ما در خاورمیانه را هدف قرار داده‌اند. برای بازگرداندن قدرت نفوذ و اعتبار آمریکا در جهان، به تجدید نظر در سیاست‌هایمان نیاز داریم.
 
این نخستین بار نیست که دشمنان ایران برای ترامپ نامه می‌نویسند و از رئیس جمهور منتخب درخواست ضربه زدن به منافع این کشور را مطرح می‌کنند. ماه گذشته نیز گروهی از منافقین با ارسال نامه‌ای به ترامپ، از وی خواستند بر شدت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بیافزاید تا تهران بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار بگیرد. این افراد حتی خواستار تجدیدنظر در توافق هسته‌ای شده بودند.
 
"جان بولتن"، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، درباره نامه ارسال شده به ترامپ گفت: ما پیشنهادی را به ترامپ ارائه دادیم. در حقیقت به او گفتیم "نگاه کن، مخالفان دولتی در ایران وجود دارد که می‌توانیم با حمایت خود به آنها قدرت ببخشیم. باید گروه‌های مخالف و پراکنده را در ایران گردهم جمع کنیم.
 
تیم انتقالی ترامپ هنوز هیچ پاسخی به این نامه نداده است و هنوز مشخص نیست آیا ترامپ برنامه‌ای برای ملاقات با گروهک تروریستی منافقین و گروه‌های ضدانقلاب در سر دارد یا خیر.
 
. پاکسازی 60 درصدی محله‌های شرقی حلب/ هدف قرار گرفته شدن مواضع تروریست‌ها در حومه حلب و حمص حسین دیاب، استاندار شهر حلب، اعلام کرد: پس از بازگشت ثبات و امنیت به محله های شرقی حلب،  برنامه های اولیه برای جمع آوری زباله های جنگی و بازکردن خیابان ها به ویژه خیابان های اصلی بلافاصله آغاز شد.

وی افزود: تاکنون 60 درصد از این برنامه اجرایی و محله های شرقی پاکسازی شده اند و 6 مرکز پلیس، 18 مدرسه فعالیت خود را آغاز کردند و بیش از 4500 دانش آموز، پس از چهار سال وقفه به درس خواندن پرداختند.

استاندار حلب با درخواست از مسئولان مربوطه برای آغاز فعالیت های خود در این محله ها، گفت: در روزهای آینده دو مرکز بهداشتی و یک مرکز درمانی بازگشایی می شوند و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

محمد حنوش، فرماندار حلب، نیز گفت: مرحله بازسازی حلب نیازمند تلاش‌های بسیاری به ویژه از سوی مردم و اعضای فرمانداری می باشد.

از سوی دیگر، ارتش و نیروهای مسلح سوریه با هدف قرار دادن تروریست های داعش در حومه شرقی حلب ده ها تروریست را به هلاکت رساندند.

ارتش سوریه محورهای ارتباطی تروریست های داعش را در رسم الحومل و تل احمر در اطراف دانشکده هوایی در 52 کیلومتری شرق حلب هدف قرار داد. در این عملیات  5 خودروی مجهز به سلاح سنگین متعلق به تروریست ها منهدم شدند.

در حومه شرقی حمص نیز ارتش سوریه هجوم تروریست های داعش را از روستای برغوثیه به روستای "ابوالعلایا" ناکام گذاشت.

در این عملیات شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و برخی تسلیحات تروریست ها منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین با هجوم تروریست ها به مناطق بانورما و مهندسین در جنوب غرب دیرالزور مقابله کرد.

در درگیری شدید میان ارتش سوریه و تروریست ها در این مناطق شماری از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در چندین حمله، مواضع و محل های تجمع تروریست ها در محله‌های "رشدیه و حویقه" در شهر دیر الزور و جبال الثرده و بانورما در جنوب این شهر را مورد هدف قرار داد.


لاریجانی: نهایت دستاورد برجام سلفی با یک هواپیما بود؟/  اینکه مسئولین می‌گویند با نقض برجام به وضعیت قبل برمی‌گردیم عجیب است

محمدجواد لاریجانی معاون وزیر اسبق امور خارجه،  با اشاره به 27 دی سالروز اجرایی شدن برجام اظهار داشت: انتظار این بود که نهادهای ذیربط، وقت بیشتری را برای بررسی متن برجام می‌گذاشتند و به توصیه رهبری دقت می‌کردند.

وی افزود: عجله در تصویب برجام، متأسفانه برخی فرصت‌های بازنگری و تجدیدنظر در آن را از ما گرفت.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: یک ضعف و ضرر بزرگ برجام، این است که خط پایانی بر صنعت هسته‌ای شد. من در جایی گفته بودم که برجام، ترمز انرژی هسته‌ای ما را کشید؛ هنوز هم بر همین اعتقادم.

لاریجانی با اشاره به اینکه من تعجب می‌کنم مسئولین مذاکرات می‌گویند اگر طرف مقابل نقض برجام کرد، ما به سرعت به وضعیت قبل از برجام برمی‌گردیم، گفت: چگونه می‌شود وقتی قلب راکتور را برداشته‌ایم و از کار انداخته‌ایم و تعداد سانتریفیوژهایمان را کاهش داده‌ایم، به وضعیت قبل از برجام برگردیم؟ مگر وضعیت قبل از برجام ما چیزی است که الآن شاهد آن هستیم؟

معاون وزیر اسبق امور خارجه افزود: آمریکا البته همیشه یک بی‌آبروی سیاسی در همه عرصه‌ها بوده اما نسبت به برجام به طور ویژه بدعهدی‌ها و بدطینتی‌ خود را به اثبات رساند. برجام، یک سنگ محک دیگر برای آمریکا بود که البته نتیجه‌اش، چیز غیرقابل انتظاری نبود. آمریکا در قبال ما در برجام بدعهدی کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر بعد از برجام، تحول خاصی در عرصه اقتصادی و سیاسی کشور ندیدیم و دفاع مسئولان از برجام عجیب است، تصریح کرد: مسئولان پاسخ دهند نهایت دستاورد برجام، آیا ورود یک دستگاه هواپیما به کشور و سلفی انداختن با آن بود؟

این کارشناس مسائل استراتژیک همچنین در پایان، در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد ترامپ و دولت آینده آمریکا نسبت به برجام خاطرنشان کرد: ترامپ چند بار گفته برجام را آتش می‌زنم. البته من از این جرأت‌ها در ترامپ نمی‌بینم ولی اگر برجام را پاره کرد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما آن را آتش می‌زنیم. 
 
 
اس 300

به گزارش تسنیم اولین محموله ی موشک های پدافند هوایی اس 300 وارد کشورمان شده و بنا به اظهارات امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش اولین سامانه ی موشکی اس300 تا پایان امسال استقرار عملیاتی خواهد یافت که با این اقدام توان دفاعی کشور به شدت افزایش خواد یافت . 

 
           اولین تصاویر از حضور تکاوران ارتش و سپاه در روسیهاولین تصاویر از حضور تکاوران ارتش و سپاه در روسیه

            اولین تصاویر از حضور تکاوران ارتش و سپاه در روسیهاولین تصاویر از حضور تکاوران ارتش و سپاه در روسیه

اولین تصاویر تکاوران ایرانی ارتش و سپاه که برای حضور در مسابقات بین المللی روسیه در این کشور حضور یافته اند منتشر شد .

                                                         آرزوی موفقیت و سربلندی برای این عزیزان 

 
«باور ۳۷۳»؛ اولین محصول ورتیکال لانچ ایرانی/پدافند هوایی در کمین پرنده‌های متخاصم+تصاویر

به گزارش عمارنامه،جمهوری اسلامی ایران در کنار تمام ماجراهای دریافت سامانه پدافندی اس300، اما کار ساخت یک سامانه پدافندی به نام باور373 را نیز همزمان با کارشکنی‌ها در تحویل S300، از مدت‌ها قبل آغاز کرده بود که این سامانه، امروز رسما با حضور رئیس جمهور رونمایی شد و به گفته وزیر دفاع، تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

این سامانه به دست توانمند دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و مراکز علمی و پژوهشی کشور طراحی و ساخته شده است. گفتنی است از این سامانه به اسم اس300 ایرانی یاد می شود . 

 

به گزارش خبرگزاری فارس : امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش به یکی از رویدادهای چند سال گذشته نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب های آزاد پرداخت و گفت: 6 سال پیش وقتی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند مشغول دریانوردی در آب های آزاد بود، ناو آمریکایی در سیستم مخابراتی به او تذکر می دهد که لوله توپ تو به سمت ماست و باید جهت آن را تغییر دهید و ناوشکن الوند در پاسخ می گوید بالگرد تو از 5 مایل به من نزدیک تر شده و تا زمانی که از محدوده خارج نشود سمت لوله توپ را تغییر نخواهم داد.

وی افزود: به این می گویند اقتدار، یعنی آن کسی که امروز ادعای ابر قدرت بودن جهان را دارد و تا بن دندان مسلح است ،ناوشکن الوند را تمام قد در مقابل خود می بیند.
وی افزود:اقتدار یعنی همین ،یعنی کسی جرات عرض اندام در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد،در تمامی همایش هایی که ما حضور پیدا کرده ایم اعم از همایش فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند که کشورهای مختلفی میزبان آن بوده اند ،در سخنرانی هایمان آنچنان با اقتدار صحبت کرده ایم و حرکت های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را زیر سوال برده ایم که از جانب همه کشورهای حاضر در همایش، بیش از بقیه مورد تشویق قرار گرفته ایم و این یعنی اقتدار.
دریادار سیاری خاطر نشان کرد:وقتی که از ما سوال می شود که شما با چه جراتی این مطالب را عنوان می کنید در جواب می گوییم با جراتی که از عاشورا و درس هایی که از امام حسین(ع) آموخته ایم ، کشوری که عاشورایی باشد باید هم اقتدارش را به این نحو به نمایش بگذارد.
 

 اقتدار نیروهای ارتشی با برگزاری رزمایش محمد رسول ا... 4 با محوریت نیروی زمینی و مشارکت سایر نیروهای ارتش در زمین و دریا و هوا در جنوب شرق کشور برگزار شد تا مهر دیگری بر اقتدار ایران اسلامی و امنیت مثال زدنی این مرز و بوم باشد و از سویی گوشه ای از توانمندی دلاوران ایرانی برای دشمنان کشور عزیزمان به نمایش گذاشته شود . 

 
 
 
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران اسلامی 
بعنوان برترین قدرت نظامی منطقه و خاورمیانه شناخته می شود، گفت: امروز، ارتش در حفظ و اقتدار انقلاب و حراست از کیان اسلامی نقشی تعیین ‌کننده دارد.
امیر سرتیپ دوم کیومرث شریفی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سابق و جدید پادگان 03 شهید برخورداری شهرستان عجب شیر از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از قدرتمندترین وبی‌ نظیرترین انقلاب‌ ها در جهان نام برد و اضافه کرد: داشتن رهبری قوی و آگاه به امور زمان، حضور مردمی آگاه در صحنه و حضور ارتشی قوی و مردمی از ویژگی های اصلی و وجه تمایز انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب‌ هاست.
وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می زند افزود: نیروهای مسلح ولایت مدار ایران اسلامی جان برکف و در صف اول دفاع از کشور هستند.
امیر سرتیپ دوم شریفی با بیان اینکه شهدای نیروهای مسلح در برابر استکبار و شیاطین، کشور را بیمه کرده افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک ارتش نمونه، مورد عنایت فرمانده معظم کل قوا بوده و باید قدردان این محبت الهی باشیم.
وی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران 2میلیون و 500 هزار سرباز در مراکز آموزشی و پادگان های کشور تربیت کرده، افزود: با بررسی ارتش کشورهای جهان مشخص می ‌‍‌شود که مهم‌ ترین شاخصه ارتش جمهوری اسلامی ایران تدین آن است و به فرموده فرمانده معظم کل قوا، امروز ارتش ایران یک ارتش متدین بوده که یکی از نشانه‌ های آن تقدیم 48 هزار شهید به انقلاب و نظام است.
سرتیپ دوم شریفی گفت: امروز هم جوانان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران در صف مدافعان حرم قرار گرفته و در سایر عرصه ‌ها نیز همواره آماده دفاع از انقلاب و آرمان‌ های امام راحل و شهدا هستند.
وی همچنین بیان کرد: از دیگر شاخصه های ارتش جمهوری اسلامی ایران ولایتمداری است و امروز ارتش جان بر کف در رکاب رهبر معظم انقلاب آماده اجرای هرنوع مأموریت است
 

 
 طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی آجا از خانواده های شهدای ارتشی مدافع حرم تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که در تالار سرور ناز ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی، شهدای مدافع حرم را سند افتخار کشور دانست و تصریح کرد: این شهدای عزیز در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی ایران جان خود را فدا کردند و اگر ایثار و از خود گذشتگی این شهدا نبود ما باید الان در استان هایی مانند کرمانشاه و همدان با دشمنان اسلام می جنگیدیم.
نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که بصیرت و دور اندیشی از ویژگی های بارز شهدای مدافع حرم است، افزود:  دفاع از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه و شهادت در این راه از دیگر افتخارات شهدای مدافع حرم است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خاطرنشان کرد: بقای انقلاب، امنیت و پیشرفت کشور از هر جهت مرهون خون شهدا و صبر و استقامت خانواده های آنان است و اگر امروز این اقتدار و عزت در داخل کشور و عرصه های بین المللی وجود دارد به برکت خون همین شهداست
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم که فرمودند "به شهدای دفاع از حریم اهل بیت (ع) بطور ویژه افتخار
می کنیم" اشاره و تصریح کرد: تک تک این عزیزان گوهران گرانبهایی بودند که در راه دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند، فلذا هم این شهدای والامقام و هم خانواده های بزرگوارشان حق بزرگی به گردن همه ملت ایران دارند
وی درپایان، تکریم خانواده شهدا را با ارزش و مهم دانست و تأکید کرد: تجلیل از فداکاری و ایثارگری والدین معظم شهدا، همسران و فرزندان آنان باعث می شود تا یاد و خاطره شهدای سرافراز اسلام همواره زنده بماند.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم ارتش تجلیل شد.
 

 
امیر سرتیپ حیدری گفت: همواره نیروی زمینی ارتش در مسیر راه شهدا گام برداشته است و در این مسیر نباید لحظه ای غافل از شهدا باشیم.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم این نیرو گفت: این مطلب را باید به خوبی بدانیم که امروز اسلام به دلیل ریخته شدن خون های شهدا سربلند و پیروز است و ایران اسلامی به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم امروز به عنوان یک ابر قدرت در دنیا قد علم کرده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش، یکی از بزرگترین ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و اظهار داشت: این قدرت و امنیت امروز کشور را به برکت دفاع شهدا و رزمندگان ولایی به یادگار داریم و اگر امروز از شهدا یاد می کنیم برای این است که شاکر این عظمت در درگاه خدا بوده و امروز همه ملت ایران مدیون خانواده شهدا و جانبازان هستند، خصوصا خانواده شهدای حرم که در این عصر و زمان ویژه تر به حساب می آیند.
وی افزود: نیروی زمینی ارتش همواره به پشتیبانی شما مردم ولایت مدار قدم های محکمی در خصوص اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته و همواره تمامی تلاش خود را بکار گرفته تا بتواند امنیت این کشور را با کمک دیگر نیروهای مسلح از همه لحاظ تامین کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: همواره نیروی زمینی ارتش در مسیر راه شهدا گام برداشته است و در این مسیر نباید لحظه ای غافل از شهدا باشیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده معظم هفت شهید مدافع حرم نیروی زمینی ارتش با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

بهره‌گیری از "تاکتیک نبردهای نوین" در رزمایش ولایت ۹۵/ رونمایی از سلاح‌ها و تجهیزات جدید

الادمیرال سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در رزمایش امسال، نداجا در نظر دارد که از تاکتیک‌های جدید و به روز بهره برده و برای اولین بار، تاکتیک‌های نبردهای نوین را به نمایش بگذارد.

 
شنبه 25 دی 1395برچسب:نیکان، پاتوق یاران, :: 23:35 ::  نويسنده : علی یگانه



خبرگزاری فارس: حادثه بی‌نظیر ۹دی از نمونه‌های قدرت نظام اسلامی است رهبر معظم انقلاب اسلامی حادثه بی‌نظیر ۹ دی را از جمله نمونه‌های قدرت جمهوری اسلامی خواندند و فرمودند: امروز هندسه تقابل قدرت‌های استکباری با جمهوری اسلامی در جهت سلب قدرت مادی و معنوی، و عزم و اراده ملت ایران است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه و در آستانه سالروز حماسه 9 دی 88، با اشاره به دشمنی و کینه‌ورزی عملی مستکبران با حاکمیت اسلام و تلاش آنان برای سلب مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حادثه بی‌نظیر 9 دی را از جمله نمونه‌های قدرت جمهوری اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: امروز هندسه تقابل قدرتهای استکباری با جمهوری اسلامی در جهت سلب قدرت مادی و معنوی، و عزم و اراده ملت ایران است و در مقابل، باید این قدرت را حفظ و روز به روز تقویت کرد. حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، دستیابی به خیر و سعادت در جوامع بشری را در سایه برخورداری از قدرت دانستند و افزودند: قدرتهای مستکبر همچون امریکا، سعادت جامعه و آنچه را که «ارزشهای امریکایی» می‌خوانند، در جمع‌آوری ثروت و تسلط بر عالم دنبال می‌کنند، اما اسلام، سعادت بشر را در رسیدن به کمالات انسانی و جریان داشتن فکر و عمل قرآنی در تمام اجزاء جامعه می‌داند. رهبر انقلاب اسلامی، وجود نظامی برآمده از اسلام و دارای قدرت و نفوذ در مسائل گوناگون منطقه را موجب برانگیخته شدن دشمنی و کینه قدرتهای جهانی خواندند و افزودند: نظام سلطه با هر تفکر و جریان ضد ظلم و تبعیض در دنیا مخالف است، اما زمانی در مقابل جریانی با تمام وجود به معارضه بر می‌خیزد که آن جریان توانسته باشد اقیانوس یک ملت را به حرکت درآورد. ایشان ریشه توطئه‌ها و دشمنی‌های گوناگون با جمهوری اسلامی را تبلور مخالفت با نظام سلطه در ایرانِ برخوردار از «منابع فراوان طبیعی و انسانی و اقتصادی، حرف و منطق و منبر سیاسی، و ابزار و نیروی لایق نظامی» دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی در مقابل این دشمنی‌ها باید بر قدرت خود بیفزاید و علت تأکید مکرر بر افزایش قدرت داخلی و استحکام ساخت داخل نیز همین مسئله است. حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم مجهز شدن به انواع قدرت از جمله «قدرت فکری، اقتصادی، اجتماعی و بسیج مردمی» افزودند: به خیابان آمدنِ میلیونها نفر در 22 بهمن با گذشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی، نشانه قدرت نظام اسلامی در بسیج مردمی است که این موضوع در دنیا بی‌نظیر است. رهبر انقلاب اسلامی، حادثه 9 دی را نمونه دیگری از عناصر قدرت نظام برشمردند و افزودند: در آن حادثه بی‌نظیر، هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابانها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد. ایشان با اشاره به ترفند و خدعه دشمنان در سلب مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، گفتند: دشمن همچون دزدی است که قصد تصرف خانه را دارد اما این‌طور وانمود می‌کند که دلیل دشمنی، سلاحی است که صاحبخانه برای دفاع در دست دارد و اگر آن سلاح را زمین بگذارد، نزاع تمام می‌شود، بنابراین تلاش می‌کند با حیله‌گری و استفاده از انواع روشها از جمله حرف زدن، شوخی کردن، لبخند زدن، و تشر زدن، صاحبخانه را خلع سلاح کند و به خانه وارد شود. حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین سعادت و شقاوت را در گروی چگونگی استفاده از قدرت دانستند و در خصوص قدرت ناشی از سلاح هسته‌ای، افزودند: منع سلاح هسته‌ای مبانی بسیار مهم فقهی و عقلانی دارد اما امکان تلاش برای کسب انواع دیگر قدرت در اختیار دولت و ملت قرار دارد.



 
پیام تسلیت رهبرانقلاب در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین رفسنجانی

مقام معظم رهبری: فقدان هاشمی سخت و جانكاه است/ 

گروه سیاست - رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، ارتحال رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
 
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام میرسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه گاه مطمئنی برای همه کسانی که با وی همکار بودند بویژه برای اینجانب به شمار میآید. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هایی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود، بکلّی بگسلد و وسوسه‌های خناسانی که در سالهای اخیر با شدت و جدیت در پی بهره‎‌برداری از این تفاوتهای نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد. او نمونه‌ی کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج دیدگان این راه پرخطر و پر افتخار بود. سالها زندان و تحمل شکنجه‌های ساواک و مقاومت در برابر این همه و آنگاه مسئولیتهای خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگهای درخشان زندگی پرفراز و نشیب این مبارز قدیمی است. با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ئی مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم. اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ئی مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است. غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا میکنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم.
 
غفرالله لنا و له
 
سید علی خامنه ای
 
۱۹ دی ماه
 

 
بدنبال ارتحال یار دیرین حضرت امام خمینی(ه) و  رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر و در آن، درگذشت ایشان را که سال های متمادی در راه اعتلای آرمان های نظام و انقلاب تلاش وافر نمود، ضایعه ای بزرگ برشمرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در ادامه این پیام آمده است:
   خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، که نمونه‌ ای از مبارزان انقلابی و تکیه گاهی مطمئن برای نظام، کشور و انقلاب بود، غمی بزرگ می باشد که جامعه را سوگوار نمود.
این مبارز نستوه با مبارزات خود در سال های پیش از پیروزی انقلاب و در جریان آن و نیز در دوران دفاع مقدس از خود چهره ای ماندگار در تاریخ پر فراز و نشیب کشور و انقلاب ترسیم نموده بود که باعث شد برگ های درخشانی به زندگی این مبارز انقلابی افزوده شود.
روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود آورده است: مسئولیت های مختلف این شخصیت سیاسیِ انقلاب اسلامی از روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از همه مهمتر مسئولیت های مختلف در دوران دفاع مقدس؛ از ایشان شخصیتی تأثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی و دارای پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت های گوناگون ساخته بود.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان پیام خود، ضمن تسلیت درگذشت این مجاهد خستگی ناپذیر به رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی)، ملت شریف و قدرشناس ایران و خانواده ایشان، از پروردگار بزرگ، غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم خواستار است.  





  

شاید این جمعه بیاید شاید.....پرده از چهره گشاید شاید..... سلامتی حضرت ولی عصر (عج) صلوات




ارتش نماد قدرت
 
ایستادگی
 
عزت
 
حرمت
 
شرافت
 
محبت
 
عظمت
 
رشادت
 
سرافرازی
 
دلاوری
 
جان برکفی
 
ولایتمداری
 
میهن پرستی
 
نوع دوستی
 
و رعب برای دشمن







ستوان دوم «شهید مجتبی یداللهی منفرد» در سن 24سالگی به شهدای مدافع حرم پیوست. او یکی از تکاوران زبده تیپ 65 نوهد (نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی) از اهالی تهران بوده است.

به گزارش سرویس مقاومت جام نیـوز، وقتی غیرت شیعه به جوش می‌آید دیگر برای کسی ملیت، سن و سال، ارتشی یا سپاهی و کرد یا بلوچ تفاوتی نمی‌کند، همه به خروش می‌آیند، بزرگ و کوچک، پیر و جوان از شرق و غرب و شمال و جنوب برای حقانیت اسلام صف می‌کشند. در سوریه نیز هر خونی که ریخته شد، غیرتی جوشید و همتی برای حماسه حضور شد. خیلی‌ها برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام و مقابله با جریان‌های ضداسلامی که با بدنام کردن دین قصد لشکرکشی و تجاوز به مظلومان را دارند، آماده می‌شوند و مقابل سپاه کفر قد علم می‌کنند، به‌خصوص اگر کسی تکاوری زبده باشد و مهارتش مقابله با جگرخوارانی باشد که به ایجاد توحش در میان مردم فخر می‌کنند، قطعاً پیشروتر از دیگران برای پرچمداری مدافعان حرم حرکت خواهد کرد.
چند روز پیش بود که 4 تن از مستشاران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای همراهی با نیروهای سوری در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داوطلبانه راهی سوریه شده بودند، توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند.
جوانترین آنها ستوان دوم «شهید مجتبی یداللهی منفرد» متولد 1370 است که در سن 24سالگی به شهدای مدافع حرم پیوست. او که یکی از تکاوران زبده تیپ 65 نوهد (نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی) از اهالی تهران بوده است، داوطلبانه برای دفاع از حریم آل الله در سوریه حضور پیدا کرد و کنار سایر همرزمانش به شهادت رسید.

 

مادر است دیگر. شاید در روزهایی سعی کرد او را راضی کند که به فعالیت در مرزهای کشور اکتفا کند و همینجا بماند. اما کسی که مدتها ارزوی جهادی زیستن را در سر پرورانده بود، نمی‌توانست خود را محدود به جغرافیای شهرش بکند. مادر می‌گوید: گاهی سعی می‌کردم منصرفش کنم ولی همیشه می‌گفت: «مامان ما عاشق امام حسینیم.» زینب وار رفت. عاشقانه رفت. این یک ماه آخر خیلی مهربان شده بود. خدا به من دختر نداده است. بچه من خواهر نداشت. اما همیشه خودش کمک دستم بود و می‌گفت: «دخترت هم می‌شوم.»

تنها برادرش را هم عاشق و داوطلب شهادت کرده بود

 

فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 در بهمن ماه امسال خبر داد.
بهمن ماه سال جاری، رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 برگزار می‌شودبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش، از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 در بهمن ماه امسال خبر داد.
 
وی افزود: این رزمایش، در آب‌‎های جمهوری اسلامی ایران و آب‌های بین‌المللی در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد.
 
دریادار سیاری تصریح کرد: در رزمایش امسال، نداجا در نظر دارد که از تاکتیک‌های جدید و به روز بهره برده و برای اولین بار، تاکتیک‌های نبردهای نوین را به نمایش بگذارد. 
فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در این رزمایش انجام خواهد شد، حضور بالگردها و هواناوهایی است که به دست متخصصان داخلی و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در نیروی دریایی ارتش مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت 
 
شبکه فلسطین الیوم در خبری فوری اعلام کرد در عملیاتی شهادت طلبانه در شهرک "آرمون هنتسیف" در جنوب قدس اشغالی یک فلسطینی با کامیون 15 شهرک نشین صهیونیست را زیر گرفت و زخمی کرد.
 
عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی/ 21 تن کشته و زخمی شدند
 
طبق گزارش‌ها حال برخی از این افراد وخیم گزارش شده است. پلیس اسرائیل بسوی عامل این حمله تیراندازی کرده است.
 
 
 
همچنین راشاتودی در خبری فوری از کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن 15 تن در این عملیات خبر داد. شبکه المنار نیز به نقل از شبکه ده رژیم صهیونیستی اعلام کرد 4 کشته از سربازان اسرائیلی بودند.
 
 
 
شبکه الحدث نیز از به شهادت رسیدن عامل عملیات در قدس اشغالی خبر داد.
دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1395 ساعت 12:17 ق.ظ
هاشمی نمونه‌ کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی بود/ هوش وافر وی تکیه‌گاه مطمئنی برای من بودرهبر انقلاب  اسلامی در پیامی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
 
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر انقلاب به شرخ ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب به شمار می‌آید. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از این تفاوت های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.

او نمونه‌ی کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و پر افتخار بود.

سال ها زندان و تحمل شکنجه های ساواکم و مقاومت در برابر این همه و آن گاه مسئولیت های خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگ های درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز قدیمی است.

با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم.

اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است.

غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم .
غفرالله لنا و له

سید علی خامنه ای
 ۱۹ دیماه ۱۳۹۵

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/5/12/379692_520.jpg
 
پایگاه نظامی گلوبال فایر پاور در جدیدترین رده بندی خود از قوی ترین ارتش های جهان، ارتش ایران را در رتبه 16 قرار داد.

http://hasti-vast.persiangig.com/other/38094.jpg

http://m.ruvr.ru/data/2012/06/09/1295426586/4iran.jpg

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین به نقل از دنیا الوطن فلسطین، ایران در حالی رتبه شانزدهمین ارتش قدرتمند دنیا را کسب کرد که ارتش های آمریکا، روسیه و چین رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
تعداد نیروهای نظامی، ابزارهای جنگی و بودجه نظامی معیار این رتبه بندی پایگاه گلوبال فایر پاور بوده است.
ارتش مصر نیز با 468 هزار نیرو،4487 تانک، 9646 خودروی زرهی، 8 ناو جنگی، 863 جنگنده، 200 بالگرد و بودجه 4 میلیارد دلاری در سال در رده 13 و به عنوان قدرتمند ترین ارتش عربی و آفریقایی معرفی شد.
عربستان سعودی با 233 هزار نیرو و 977 جنگنده و 46 میلیارد دلار بودجه سرانه در رده 27 جهان و در رتبه دوم کشورهای عربی قرار دارد. ارتش ایران در حالی در رتبه 16 جهان قرار گرفت که بالاتر از کشورهایی نظیر کانادا، مکزیک، استرالیا، کره شمالی، اسپانیا، آرژانتین و صربستان قرار دارد.

http://ts3.mm.bing.net/th?id=H.4853125232528486&pid=1.7


http://www.fararu.com/images/docs/000043/n00043609-r-b-000.jpg

 
545 هزار نیروی فعال نظامی، 2895 تانک، 1500 خودروی زرهی، 1858 جنگنده، 800 بالگرد، 9 ناو جنگی و 10 میلیارد دلار بودجه سرانه، بخشی از قدرت نظامی ارتش ایران معرفی شده است. مشخص نیست که آیا توانایی نظامی سایر نیروهای مسلح ایران از جمله سپاه پاسداران و بسیج در این رتبه بندی لحاظ شده یا خیر.

در این فهرست هند، انگلستان، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، برزیل، ترکیه و پاکستان در رتبه های چهارم تا دوازدهم قدرتمند ترین ارتش های جهان قرار گرفته اند.

ملاحظه : در حوزه سیاست یک گونه قدرت است که مبتنی تعداد ونوع تجهیزات است از این منظر و با نگاه خوشبینانه رده بندی آنان را بپذیریم رده بندی اختصاص یافته ارتش ایران باز جای خوشحالی و مسرت است ولی گونه دیگر قدرت در ادبیات دینی تعریف شده است که به آن قوت می گویند که آن مبتنی بر میزان استحکام وانسجام  سازمانی و ایمان های افراد  استوار است  .ارتش ایران امروزه در این حوزه سرآمد همه ارتشیان جهان است آنچه یک ارتش  را دارای مزیت برتر ساز نسبت به ارش های دیگر می کند  امکان قوت  است نه قدرت.

چهار شنبه 22 دی 1395برچسب:نیکان ,اخلاق خوب, :: 23:25 ::  نويسنده : علی یگانه

 ! برخی خصلت های اخلاقی اگر در وجود فردی جمع شود،به او کرامت و شخصیت می دهد. انسانهای برخوردار از صفات اخلاقی پسندیده ، همواره در نزد خلق و خالق عزیزند و کلامشان از اعتبار و جایگاه خاصی برخوردار است. پیامبر اکرم(ص) که خود مظهر اخلاق پسندیده بوده وهر رفتار ایشان می تواند معیار امور هر مسلمانی قرار گیرد ، در روایتی ضمن برشمردن 10 مشخصه اخلاق خوب ،حیا و پاکدامنی افراد را مهمترین شاخصه اخلاق خوب برمی شمارند. ایشان می فرمایند: "اخلاق خوب ده چیز است که خدا هر که را بخواهد سعادتمند کند ،آنها را نصیب او می کند:راستی گفتار،پای مردی در نبرد،بخشش به متقاضی کمک،نیکی در عوض نیکی،حفظ امانت،پیوند با خویشان ،حمایت از همسایگان ،حمایت از دوست،مهمانداری و سر سلسله آن حیا است (نهج الفصاحه 2740)

 
[ شنبه ۱۳۹۲/۰۲/۱۴ ] [ 12:39 PM ] [ ذاکر ]
چهار شنبه 22 دی 1395برچسب:نیکان: پاتوق یاران, ارتش , :: 23:17 ::  نويسنده : علی یگانه
 

 پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و چاپ آثار بسیاری در بررسی و تحلیل پیروزی انقلاب اما به نظر می‌رسد که هنوز هم بعضی از ابعاد این پیروزی بزرگ آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و نیازمند مطالعه و پژوهش بیشتری است. همچنین در تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته به تاریخ شفاهی کمتر توجه شده است. در حالی که با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی، هنوز هم بیشتر حماسه‌سازان انقلاب یاد و خاطره‌ی‌ آن حماسه بزرگ را از یاد نبرده‌اند .  و یکی از گروه‌ها و ارگان‌هایی که در این میان نقش بسزایی داشته‌اند ارتش و نیروهای مسلح بوده‌اند.

 سرتیپ احمد ریسمانچیان معتقد است که موضع نیروهای مسلح در قبال رویدادهای انقلاب و مردم موضع کج‌دار و مریز و صرفا جهت رفع تکلیف بوده است. وی در ادامه می‌گوید:

«من عامل اصلی این تحولات را در اشتراک اعتقادات دینی و باورها ی مذهبی بین پرسنل نیروهای مسلح و آحاد جامعه می‌بینم».



ادامه مطلب
 


رهبر انقلاب:

 


 شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.
 
رهبر انقلاب تاکید کردند: اگر دنیای اسلام متحد باشد و با وحدت به سمت اهداف اسلامی حرکت کنیم، آمریکا و شبکه‌ بدخیم خبیث صهیونیستی دیگر نمی‌توانند ملت‌ها را در پنجه‌ خود بگیرند.
شیعه و سنّیِ آمریکایی دو لبه‌ یک قیچی‌اند/ انگلیس از دو قرن پیش منبع شر و نکبت برای ملت‌ها بوده استبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام  رهبری،  صبح (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.
[ یکشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۲۸ ] [ 19:7 PM ] [ ذاکر ]

 

به گزارش  بهشت ایران، مسعود رجوی از بیماری سرطان رنج می برد و تحت درمان بود به درک واصل شد.

این خبر غیررسمی را وبلاگ "یادداشت های یک عجم" منتشر کرده که طی آن آورده است: هرچند که مریم رجوی می گوید حال مسعود رجوی رو به بهبود است ولی به گفته برخی منابع آگاه، امروز مسعود رجوی، رهبر منافقین به هلاکت رسید و جسد وی در پاریس به گور سپرده شد.

سه شنبه 21 دی 1395برچسب:نیکان، پاتوق یاران , :: 22:31 ::  نويسنده : علی یگانه


فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی گفته بود: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما الان ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم؛ ما قدرت آنها را در درگیری‌های هوایی شاهد بوده‌ایم، جنگ ۸ ساله ایران و عراق را خوب به یاد داریم.



 

 

 

مدیر کل صنایع نظامی روسیه اعلام کرد که این مؤسسه برای آغاز به ساخت نسل سوم هواپیماهای فرماندهی استراتژیک موسوم به "هواپیمای روز قیامت" در سال 2017 برنامه‌ریزی می‌کند.

الکساندر یاکنین مدیر صنایع نظامی روسیه روز پنجشنبه 22 دسامبر گفت: هم اکنون این هواپیما با تمام توانمندی خود پرواز می کند و در نخستین تمارین نظامی مشارکت کرده و چند مأموریت در راستای آمادگی فوری نیروهای مسلح برای اجرای عملیات انجام داده است.

 

چرا آمریکا این پرنده روسی را


به نوشته "روسیا الیوم"، در امریکا این هواپیماهای فرماندهی روسی "روز قیامت" نامیده شده، زیرا یکی از کاربردهای این هواپیماها در هنگام وقوع جنگ هسته ای و نابودی مراکز فرماندهی نظامی زمینی در نظر گرفته شده است.

چرا آمریکا این پرنده روسی را


معروفترین هواپیماهای مشابه، همان هواپیمای امریکایی "E-4B" که بر اساس هواپیماهای مسافربری بوئینگ 747 طراحی شده است و هواپیمای روسی "ایل 80" که مدل پیشرفته هواپیمای مسافربری ایل 86 است.


 

به گزارش دفاعی دیگر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر رضا خرم­ طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش طی سخنانی در مراسم تجلیل از خانواده­های معظم شهدا و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز در محل دژبان کل ارتش برگزار شد، خانواده­های شهدا و ایثارگران را ادامه دهندگان راه حضرت زینب (س) دانست و تصریح کرد: اگر امروز ما در عرصه­ های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی بر تارک دنیا میدرخشیم از برکات ایثارگری و جانفشانی­های این عزیزان است. وی در ادامه گفت: امروز روز تجلیل از تعیین­ کنندگان سرنوشت حماسه خرمشهر است، همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند: آزادی خرمشهر، سربلندی ملتی است که نخواست در مقابل استکبار و تجاوز سرفرود آورد و چون کوه دماوند ایستاد تا امروز سربلند باشیم. مشاور عالی فرمانده کل ارتش در پایان با اشاره به اهمیت و حساسیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یاد آور شد: کارکنان ولایتمدار ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون دوران ارزشمند دفاع مقدس همگام با سایر مردم ایران اسلامی با حضور پرشور خود در انتخابات باردیگر استکبار جهانی را پشیمان خواهند کرد.

[ سه شنبه ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ] [ 12:11 PM ] [ ذاکر ]
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
خجالت شهید بابایی از لباس سرلشکری

ﻃﺮز ﻟﺒﺎس ﭘﻮﺷﻴﺪن ﺳﺮﻟـﺸﻜﺮ ﺧﻠﺒـﺎن ﺷـﻬﻴﺪ «ﺑﺎﺑـﺎﻳﻲ» ﻫﻤـﻮاره ﻣـﻮرد اﺳﺘﻬﺰاء دﺷﻤﻨﺎن اﻧﻘﻼب و ﻣﻮرد اﻳﺮاد و اﻋﺘﺮاض ﻫﻤﻜﺎران وی ﺑﻮد. اﻳﺸﺎن وﻗﺘﻲ ﻟﺒﺎس ﺷﺨﺼﻲ ﺑﻪﺗﻦ ﻣﻲﻛﺮد، ﺑﻪﻋﻠﺖ ﺳﺎدﮔﻲ و ﺑﻲﭘﻴﺮاﻳﮕـﻲ ﻟﺒـﺎس، ﺗﺸﺨﻴﺺ وی ازاﻓﺮاد ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﻣﻲﺷﺪ. ﻣـﻮی ﻛﻮﺗـﺎﻫﺶ ﺑـﻪ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﺎﻧﺪن او در ﺑﻴﻦ ﺗﻮده ﻣﺮدمﻛﻤـﻚ ﻣـﻲﻛـﺮد.

ﻫﻨﮕـﺎم ﺣـﻀﻮر در ﺟﺒﻬﻪ ﻳﺎ ﺑﺎزدﻳﺪ از ﻗﺮارﮔﺎهﻫـﺎ، ﻟﺒـﺎس ﺑـﺴﻴﺠﻲ ﺑـﻪﺗـﻦ داﺷـﺖ. ازﻋﻼﻳـﻢ ﺧﻠﺒﺎﻧﻲ، ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎی اﻓﺴﺮی، درﺟﺎت اﻣﻴﺮی و ... ﻫﻴﭻ اﺛﺮی در ﻟﺒـﺎسﻫـﺎی وی دﻳﺪه ﻧﻤﻲﺷﺪ. اﻣﺎ وﻗﺘﻲ ﻟﺒﺎس ﺧﻠﺒﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺗﻦ ﻣﻲﻛﺮد، ﻧﺎﭼﺎر ﺑﻪ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻋﻼﻳﻢ و ﻧشان های ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﻣﻲﺷﺪ. ﺑـﻪﻫﻨﮕـﺎم راه رﻓـﺘﻦ ﻳـﺎ ﺻـﺤﺒﺖ ﻛﺮدن ﺳﺮش را ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﻲاﻧﺪاﺧﺖ. اﻧﮕﺎر ﻛﻪ از ﺗﻤﺎﻳﺰ و اﺧﺘﻼف درجه ﺧﻮد ﺑﺎ دﻳﮕﺮان ﻧﺎراﺣﺖ ﺑﻮد. ﺑﻪ ﻣﺤﺾ اﻳﻨﻜﻪ ﺷﺮاﻳﻂ را ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﻲدﻳﺪ، درﺟﻪﻫﺎ و ﻧﺸان های ﺧﻮد را ﺑﺮ ﻣﻲداﺷﺖ و در ﺟﻴﺒﺶ ﭘﻨﻬﺎن ﻣﻲﻛﺮد!

کشیک دادن در هوای سرد

ﭘﺪر ﺳﺮﻟﺸﻜﺮ ﺧﻠﺒﺎن ﺷﻬﻴﺪ «ﻋﺒﺎس ﺑﺎﺑﺎﻳﻲ» می گوید: یک روز، ﻳﻚ ﺑـﺴﻴﺠﻲ ﻛـﻪ در ﻫﻨﮕـﺎم ﺗـﺸﻴﻴﻊ ﺟﻨـﺎزه «عباس» در ﻗﺰوﻳﻦ، از ﻃﺮﻳﻖ ﻋﻜﺲ او را ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮد، ﺑـﻪ ﺧﺎﻧـﻪ آﻣـﺪ و ﺧـﺎﻃﺮه ای را ﺑﺮای ﻣﺎ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﺮد ﻛﻪ ﻫﻤﮕﻲ ﻣﺎ ﻣﻨﻘﻠﺐ ﺷﺪﻳﻢ. ﻣﻲﮔﻔﺖ: «ﻳﻚ ﺷﺐ ﻣـﻦ ﺑﺎ اﺳﻠﺤﻪ ﺟﻠﻮی درِ ﻣﺴﺠﺪ ﻛﺸﻴﻚ ﻣﻲدادم. ﻧﻴﻤﻪﻫﺎی ﺷﺐ ﻛﻪ ﻫـﻮا ﺧﻴﻠـﻲ ﺳﺮد ﺑﻮد، ﺑﺮادری ﭘﻴﺶ ﻣـﻦ آﻣـﺪ و ﭘـﺲ از ﺳـﻼم و اﺣﻮاﻟﭙﺮﺳـﻲ ﮔﻔـﺖ:

«ﺑﺮادر، ﻣﻦ ﻳﻜﻲ از ﺑﺴﻴﺠﻴﺎن اﺻﻔﻬﺎن ﻫﺴﺘﻢ. اﺳـﻠﺤﻪات را ﭘـﻴﺶ ﺧـﻮدت ﻧﮕﻬﺪار و ﺑﺨﻮاب. ﻣﻦ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺘﻲ ﺑﻪ ﺟﺎی ﺗﻮ ﻫﻤـﻴﻦ ﺟـﺎ ﭘـﺎس ﺧـﻮاﻫﻢ داد.» ﻣﻦ اول ﺑﻪاو ﺷﻚ ﻛﺮدم و ﺑﺎ ﺧﻮد ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻜﻨـﺪ ﻗـﺼﺪ ﺳـﻮﻳﻲ داﺷـﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ! وﻟﻲ ﭼﻮن اﺳﻠﺤﻪ در دﺳﺘﻢ ﺑﻮد ﺑﺎﻻﺧﺮه ﺑﺎ اﺻﺮار او ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳـﺒﻲ را ﭘﻴﺪا ﻛﺮدم و اﺳﺘﺮاﺣﺖ کردم. ﻣﻮﻗﻊ اذان ﺳﺤﺮ ﺑـﻮد ﻛـﻪ آن ﺑـﺮادر ﻣـﺮا از ﺧﻮاب ﺑﻴﺪار ﻛﺮد و ﺧﻮد ﺑﺮای ﻧﻤﺎز ﺑﻪ داﺧﻞ ﻣﺴﺠﺪ رﻓﺖ. ﻣﻦ دﻳﮕـﺮ او را ﻧﺪﻳﺪم. زﻣﺎن ﺗﺸﻴﻴﻊ ﺟﻨﺎزه وﻗﺘﻲ ﻋﻜﺲ او را دﻳﺪم، ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪم اﻳﻦ ﻫﻤـﺎن ﺑﺮادری اﺳﺖ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺷﺐ ﺟﺎی ﻣﻦ ﭘﺎﺳﺪاری داده اﺳﺖ.»

آرزوی شهادت

یکی از همرزمان شهید بابایی نیز می گوید: درﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ اﺗﻘـﺎق ﺷـﻬﻴﺪ «ﺑﺎﺑـﺎﻳﻲ» در ﺟﺰﻳـﺮه ﻣﺠﻨـﻮن ﺑـﻮدﻳﻢ، ﻣﺰدوران ﺑﻌﺜﻲ اﻗﺪام ﺑﻪ ﺑﻤﺒﺎران ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﻛﺮدﻧﺪ. ﺗﻌﺪاد زﻳﺎدی از رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﻣﺎ ﻛﻪ ﻣﻮرد اﺻﺎﺑﺖ ﺑﻤﺐﻫﺎی ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﻗﺮارﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮدﻧﺪ، دﭼﺎر ﺿﺎﻳﻌﺎت و ﺟﺮاﺣﺎﺗﻲ ﺷﺪﻧﺪ. ﻣﻦ ﺑﻪ اﺗﻔﺎق اﻳﺸﺎن اﻗﺪام ﺑﻪ انتقال ﺑـﺮادران ﻣﺠـﺮوح ﺑـﻪ ﭘﺸﺖ ﺟﺒﻬﻪ ﻛﺮدﻳﻢ.

در آن ﺣﺎل و ﻫﻮا، دو ﻧﻔﺮ از ﺑﺮادران ﺑـﺴﻴﺠﻲ را ﻣـﺸﺎﻫﺪه ﻛـﺮدﻳﻢ ﻛـﻪ داﺧﻞ ﮔﻞوﻻی ﺑﻮدﻧﺪ و ﻟﺤﻈﺎت آﺧﺮ ﻋﻤﺮ ﺧﻮد را ﺳﭙﺮی ﻣﻲﻛﺮدﻧﺪ. ﺷﻬﻴﺪ ﺑﺎﺑﺎﻳﻲ در ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ اﺷـﻚ در ﭼـﺸﻤﺎﻧﺶ ﺟﻤـﻊ ﺷـﺪه ﺑـﻮد ﻳﻜـﻲ ازاﻳـﻦ رزﻣﻨﺪهﻫﺎی ﺑﺴﻴﺠﻲ را درآﻏـﻮش ﮔﺮﻓـﺖ و ﺑﻮﺳـﻴﺪ و دﺳـﺘﻲ ﺑـﻪ ﺳـﺮ و ﺻﻮرت ﺧﻮدﻛﺸﻴﺪ و ﺻﻠﻮات ﻓﺮﺳﺘﺎد.

ﻣﻦ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻛﺎر او اﻋﺘﺮاض ﻛﺮدم و ﮔﻔﺘﻢ: «ﻣﮕﺮ ﻧﻤﻲﺑﻴﻨﻴﺪ ﻛـﻪ اﻳﻨﻬـﺎ ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﺷﺪه اﻧﺪ و ﻧﺒﺎﻳﺪ آﻧﻬﺎرا ﻟﻤﺲ ﻛﺮد؟»اﻳﺸﺎن ﻫﻤﺎنﻃﻮر ﻛﻪ ﻣﺸﻐﻮل ﺻـﻠﻮات ﻓﺮﺳـﺘﺎدن ﺑـﻮد، ﺑـﻪﻣـﻦ ﮔﻔـﺖ:  ﭘﺴﺮﺟﺎن! ﺗﻮ ﻧﻤﻲداﻧﻲ! اﻳﻨﻬﺎ ﺗﺒﺮک اﺳﺖ؟ ﻧﻤﻲﺑﻴﻨﻲ ﭼﻄـﻮر از ﭼﻬـﺮه اﻳـﻦ ﺑﺮادر ﺑﺴﻴﺠﻲ ﻧﻮر ﻣـﻲﺑـﺎرد؟ ﺧﻮﺷـﺎ ﺑـﻪ ﺣـﺎﻟﺶ ﻛـﻪ ﺷـﻬﻴﺪ ﺷـﺪ.» بعد دﺳﺘﻬﺎی خود را ﺑﻪ ﻃﺮف آﺳﻤﺎن ﺑﻠﻨﺪ ﻛﺮد و ﮔﻔﺖ: «ﺧﺪاﻳﺎ! ﭘﺲ ﻣﻦ ﻛﻲ ﺷﻬﻴﺪ ﻣﻲﺷﻮم؟»

 

نیروی دریایی ارتش در تمامی زمینه رتبه اول را دارد

 صبح امروز نشست خبری امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 7 آذر ماه سالروز نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

در این نشست، امیر دریادار سیاری ضمن گرامیداشت 7 آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش گفت: در حال حاضر نیروی دریایی ارتش در تمامی زمینه‌‎ها  رتبه اول را دارد.

وی افزود: در زمان جنگ دریایی دشمن، نیروی دریایی با انجام 150 عملیات اسکورت، اقتصاد کشور را نجات داد.
 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آن‌چنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه‌ی فکر کردن درباره‌ی تجاوز را ندهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعف‌ها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.
رهبر انقلاب اسلامی مسئله‌ی دشمنی با ملت ایران و نظام اسلامی را فراتر از برخی دشمنی‌های رایج در دنیا دانستند و خاطرنشان کردند: جبهه‌ی مقابل ما که از آن با تعابیری همچون «نظام سلطه» یا «صهیونیسم جهانی» یاد می‌کنیم، جبهه‌ای خبیث و خدعه‌گر و با اندیشه‌های ظالمانه است که با اصل اعتقادات دینی، استقلال، و زیر بار حرف زور نرفتن ملت ایران، دشمنی دارد.
ایشان با اشاره به بروز دشمنی این جبهه‌ی مستکبر در چهره‌های گوناگون، افزودند: این دشمنی یک روز در چهره‌ی رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا و روز دیگر در چهره‌ی رژیم ظالمی همچون صدام بروز می‌کند، اما مهم آن است که ما با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فراوان کشور و با شناخت موقعیت و برنامه‌ی دشمن، موضع و تصمیم درست را اتخاذ، و به آن عمل کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مخالفت و جنجال گسترده درخصوص سامانه‌ی موشکی اس۳۰۰ و یا تأسیسات حفاظت‌شده‌ی فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و افزودند: سامانه‌ی اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
ایشان افزودند: ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم، بتوانیم کشورتان را مورد تهاجم قرار دهیم.
فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام به‌هنگام و به‌کارگیری روش‌های متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه‌ی محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با گرامیداشت هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بیان کرد.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: