نیکان
 
بهشت ایران - دریا دار سیاری

به گزارش  بهشت ایران ،فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بعد از انجام عملیات آزادسازی کشتی تجاری در آبهای آزاد در شمال اقیانوس هند، از نیروی دریایی سوال می کردندکه تاکتیک شما چیست و ما می گفتیم که تاکتیک ما تاکتیک عاشورایی و شعار و راه ما، راه حسین(ع) است.

ن

 هر ایرانی غیرتمندی ناخوآگاه از این عکس لذت می‌برد. انشالله تا چندسال دیگر فرمانده ارتش آمریکا به همین شکل برای یکی از فرماندهان ما پا بکوبد!


 

✊بعضی ها فکر میکنند
اینکه می گوییم اگر غلطی از اسرائیل سربزند با خاک یکسانش می کنیم
یا ما کاخ سفید را حسینه می کنیم بلف می زنیم و همه اینها را محض شوخی می گوییم باید بگویم:
ما نواده های خمینی هستیم
واهل این نوع شوخی های بی نمک نیستیم
ما اسرائیل را نابود می کنیم
قدس را آزاد می کنیم
و کاخ سفید را حسینه می کنیم
ما متجاوز را تا جهنم تعقیب می کنیم
و استکبار را مثل شوروی به زباله دان تاریخ تبعید می کنیم
شاید شما اهل این شوخی های بی نمک باشید اما ما نه
نشانی جدید ما را از نوچه های استکبار در منطقه از ناوهای غرق شده شان در خلیج فارس از بالگردها و سربازان سوخته در طبس،

از RQ 170 در آسمان ایران،

از سفارت شنود در طالقانی بپرسید؟


ما دیپلمات نیستیم که حرف بزنیم

سربازیم، عمل می کنیم!

 

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش:

آب ما با امریکا در یک جوب نمی رود. ما مواضع ناحق امریکا را قبول نداریم و امریکا هم از مواضع حق ما تمکین نمی کند.

در این مراسم که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) برگزار شد، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیرحسین ولی وند فرمانده دافوس سخنرانی کردند.
در این دوره 270 دانش آموخته در مقطع کارشناسی ارشد و 43 نفر نیز در مقطع دکترای در شش گروه آموزشی با گرایش های زمینی ، هوایی ، دریایی ، پدافند هوایی ، پشتیبانی خدمات رزمی و جنگال و سایبری فارغ التحصیل شدند.
این مراسم با حضور فرماندهان عالیرتبه ارتش جمهوری اسلامی ، خانواده معظم شهدا و جمعی از دانش آموختگان دانشگاه فرماندهی و ستاد برگزار شد.
در این مراسم امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صرف وقت در کلاس درس، بحث و تحقیق نه تنها گذر عمر محسوب نمی شود ، بلکه دورانی برای تکامل و جوان تر شدن و رشد کردن است .
وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که آموزش برای نیروهای مسلح یک فریضه است و دوران آموزش و کلاس درس و تحقیق دارای برکات مضاعف است .
امیر موسوی در بخشی از سخنان خود به دشمنی ها و کینه توزی های امریکا و سردمداران استکبار اشاره کرد و گفت : این دشمنی ها به این خاطر است که ایران کشوری دین خواه ، آرمانگرا و مستقل است .
وی افزود: نظام سلطه به سرمداراری امریکا و رژیم صهیونیستی و با خدمه های بی خردی که جاهلیت را دوباره به میدان آورده اند به دنبال مطامع ناحق و زورگویی های خود هستند و نمی خواهند جمهوری اسلامی ایران مستقل باشد اما ما از آرمان های خود دست برنخواهیم داشت .
جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی در ادامه به دانش آموختگان این دانشگاه اشاره کرد و گفت : دانش آموختگان این دانشگاه کسانی هستند که در عرصه رقابت و میدان جهاد به خوبی از علم و دانش خود استفاده می کنند و ماموریت های خود را به بهترین نحو ممکن به سرانجام می رسانند .
وی افزود : شما دانش آموختگان شجاع و مومن هستید که جایگاه ویژه ای برای دنبال کردن آرمان ها ، حفظ اقتدار و پیشرفت و سربلندی کشور دارید و این جایگاه ، نعمت بزرگی است که خداوند به شما سپرده است.

 



 


ادامه مطلب ...

فرمانده پایگاه شهید فکوری گفت: هیچ پرنده زمین گیر در پایگاه فکوری وجود ندارد و همه جنگنده ها و تیز پروازان آماده پرواز و اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا هستند.

 



ادامه مطلب ...
 

-در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ این افتخار نصیب پدافند هوایی گردید که اولین خوش آمد و تبریک به مناسبت بازگشت امام به وطن را به ایشان اعلام نمایند. سرهنگ بازنشسته افروز(ستوان افروز سال ۵۷) اولین نفری بودند که در رادار تبریز به نیابت از کلیه کارکنان انقلابی پدافند هوایی توانستند که این پیام را از طریق خلبان فرانسوی به عرض امام رسانده و پاسخ تبریک را نیز دریافت نمایند. کارکنان پدافند هوایی در این روز تلاش بسیار زیادی نمودند که خدای ناکرده اتفاقی برای هواپیمای امام نیفتد و به سلامت به زمین بنشیند.
-کارکنان جوان پدافند از بدو ورود امام در کنار ایشان قرارگرفتند و در تایید همین بحث میتوان به ۵۳ نفر دانشجوی افسری پدافند هوایی اشاره کرد که مسئول انتظامات بهشت زهرا در سال ۵۷ شده اند


برچسب‌ها: پدافند هوایی, ارتش حزب ا
[ جمعه پانزدهم بهمن ۱۳۹۵ ] [ 12:11 ] [ حماسه نگار ]
 
شکارچی بزرگ در آسمان امن/  باوری که در نیروهای مسلح باور شد

"باور 373" علاوه بر توانایی درگیری با اهداف آیرودینامیک، توانایی درگیری با موشک‌های بالستیک، کروز و همچنین موشک‌های دیگر را دارد.

 
 
 
سردار علی فضلی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره خاطره خود از دیدار شهید بابایی با حضرت امام راحل روایت می‌کند:

«آن روزها(سال 1364) ما عملیات بزرگی نداشتیم. شرایط سختی حاکم شده بود و ناگزیر به انجام عملیات‌های کوچک و محدود بسنده کرده بودیم. در آن جلسه، برادر «محسن رضایی» فرمانده سپاه در آن زمان گزارشی خدمت حضرت امام ارئه کرد و امام چند جمله‌ای با این مضمون فرمود که: «عزیزان من! هر شب به دشمن هجمه کنید و خواب را از چشم دشمن بگیرید. به دشمن امان ندهید.»

در همان جلسه، عزیزی را دیدم که در صف اول نشسته و شانه‌هایش می لرزد. چهره‌اش از پشت سر قابل تشخیص نبود. رنگ لباسش قدری با یونیفرم ما تفاوت داشت و موی سرش کوتاه بود. ما آن روزها کلاه نداشتیم، ولی او کلاهی هم بر سر گذاشته بود. با بیانات امام شانه‌هایش می لرزید و داشت به نوعی عشق بازی می‌کرد. من به حال او غبطه خوردم و پیش خود گفتم، خدایا! این کجاست و ما کجاییم. چه احوال خوشی دارد.

حقیقتاً غبطه خوردم، ولی هنوز نمی‌دانستم کیست. یک لحظه نیم نگاهی به اطراف انداخت. دیدم عجب! این کسی نیست غیر از برادر شهیدم، «عباس بابایی»، فرمانده عملیات نیروی هوایی ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران.

جلسه که تمام شد، رفتم جلو و با این عزیز بزرگوار معانقه کردم.

روزی خبردار شدم که اسم‌شان برای زیارت خانه خدا درآمده و باید همراه همسر محترمشان برای حج تمتع شرفیاب شوند، ولی به همسرشان گفته‌اند، شما بروید و حج به جا آورید،من هم انشاءالله در جبهه حج به جا خواهم آورد. شما بروید مکه، من هم می‌روم جبهه.

این اتفاق افتاد و همسرشان عازم مکه شدند. شهید بابایی هم عازم جبهه شدند و روز عید قربان،هنگام انجام عملیات‌های پی درپی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام، هواپیمایشان مورد اصابت قرار گرفت و در راه خدا به شهادت رسیدند.»
 

تقدیم به شهیدسرلشگر خلبان فریدون ذوالفقاری
او به تنهایی یک نیروی هوایی بود. من به این جمله ایمان دارم و با تمام وجود آن را می گویم مگر میشود از جنگ 8 ساله صحبت نمود و از فریدون صحبت نکرد مگر میشود صحبت از یک عملیات زمینی باشد و پای گردان شناسایی به وسط کشیده شود و از فریدون صحبتی نکرد دوست من کاش موقعیتی پیش می آمد و تو و یار دیرینه ات فانتوم شناسایی پس از سالها از آخرین پروازت روبه روی یکدیگر قرار می گرفتید آن وقت همه به نظاره می نشستند که این غول بی شاخ دم باغیرت چطور در برابر تو تعظیم میکند .
اگر به من باشد میگویم او تو را به خوبی می شناسد و هنوز به انتظار بازگشت توست در آن شیلتر های بتنی  ، دوست من فریدون هرگاه نام  H3 می آید بی اختیار یاد آن پروازت با فرسیابی قهرمان می افتم که از وسط سرزمین هزار و یک شب خود را به H3 رسانده و از موقعیت جنگنده ها بر روی زمین عکسبرداری نمودی بی اختیار می گویم خدایا فریدون شاهنامه کجا و فریدون من و این مردم سلحشور کجا ...
بغداد، آن شهر را به خاطر داری شهری که نامی ایرانی دارد و به معنای باغ خداست در زبان های قدیمی... شهری که دیگر به تاریخ پر فراز نشیبش افتخار نمیکند و فقط به روز های متعددی می نازد که در آسمانش جولان میدادی و برای خلبانان و پدافندش رجز میخواندی ...
فریدون چقدر جای تو خالیست امروز
با تشکر کهنه سرباز نیروی هوایی


 
 
فرمانده تیپ 65 نوهد در ادامه با اشاره به انتخاب تیم هوابرد کشورمان در مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه به عنوان تیم برتر اراده آهنین از سوی وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: در جریان مسابقات نظامی روسیه 2016 داوران با در نظر گرفتن آیتم‌هایی از جمله نظم عملیاتی، عدم بروز خطای عملیاتی و همچنین انضباط و همکاری تیمی در میان تیم‌های مختلف شرکت‌کننده در مسابقات، ایران را به عنوان تیم برتر اراده آهنین انتخاب کردند و این عنوان از سوی وزیر دفاع روسیه به نمایندگان کشورمان اعطا شد.
 
ایران با هفت تیم منتخب و 168 نفر شرکت کننده در رشته های پامچه بیاتریون، سوگارو، هوابرد ، کوهستان، تهاجم دریایی، تک تیرانداز، غواصی عمیق در این مسابقات شرکت کردند.
امیر محمدحسن باقری در حاشیه مراسم استقبال از تیم های نظامی شرکت کننده در مسابقات نظامی روسیه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آموزش و تجربه میادین بین المللی از دستاوردهای این مسابقات بود، اظهار داشت: توسعه دیپلماسی دفاعی بزرگترین دستاورد مسابقات نظامی روسیه بود که موجب آشنایی کارکنان نیروهای مسلح با قابلیت ها، تجهیزات و توانمندی دیگر کشورها است.
وی افزود: خوشبختانه به تمام اهداف از پیش تعیین شده در این مسابقات دست یافتیم و تجربه خوبی برای شرکت در سایر میادین بین المللی نظامی خواهد بود.
معاون آموزشی ستادکل نیروهای مسلح با رضایت‌بخش ارزیابی کردن نتایج بدست آمده توسط تیم نظامی کشورمان گفت: صرفنظر از رتبه های بدست آمده از هفت تیم شرکت کننده، پنج تیم جزو تیم های برتر بودند و یک تیم نیز موفق به کسب رتبه دوم شد.
 

امیر باقری با بیان اینکه در جریان برگزاری این مسابقات به برخی تفاوت های آموزشی دست یافتیم تصریح کرد: بطور کلی تفاوت ها بسیار ناچیز بود اما به برخی نکات از جمله ترکیب مهارت های نظامی دست یافتیم که لزوم افزایش مهارت ها برای نظامیان را مشخص ساخت.
معاون آموزشی ستادکل نیروهای مسلح در پایان گفت: همکاران ما در این مسابقات خوش درخشیدند به طوری که رسانه های کشور میزبان نیز به این موضوع صحه گذاشتند.

 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آن‌چنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه‌ی فکر کردن درباره‌ی تجاوز را ندهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعف‌ها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.
رهبر انقلاب اسلامی مسئله‌ی دشمنی با ملت ایران و نظام اسلامی را فراتر از برخی دشمنی‌های رایج در دنیا دانستند و خاطرنشان کردند: جبهه‌ی مقابل ما که از آن با تعابیری همچون «نظام سلطه» یا «صهیونیسم جهانی» یاد می‌کنیم، جبهه‌ای خبیث و خدعه‌گر و با اندیشه‌های ظالمانه است که با اصل اعتقادات دینی، استقلال، و زیر بار حرف زور نرفتن ملت ایران، دشمنی دارد.
ایشان با اشاره به بروز دشمنی این جبهه‌ی مستکبر در چهره‌های گوناگون، افزودند: این دشمنی یک روز در چهره‌ی رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا و روز دیگر در چهره‌ی رژیم ظالمی همچون صدام بروز می‌کند، اما مهم آن است که ما با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فراوان کشور و با شناخت موقعیت و برنامه‌ی دشمن، موضع و تصمیم درست را اتخاذ، و به آن عمل کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مخالفت و جنجال گسترده درخصوص سامانه‌ی موشکی اس۳۰۰ و یا تأسیسات حفاظت‌شده‌ی فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و افزودند: سامانه‌ی اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
ایشان افزودند: ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم، بتوانیم کشورتان را مورد تهاجم قرار دهیم.
فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام به‌هنگام و به‌کارگیری روش‌های متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه‌ی محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با گرامیداشت هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بیان کرد.
 

سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در مراسم تودیع و معرفه فرماندهان نیروی زمینی ارتش که صبح امروز برگزار شد، نیز ضمن قرائت احکام فرماندهان اظهار داشت: امیدواریم فرماندهان قدم بزرگی را بردارند و با فکر و تدبیر خواسته های رهبری معظم انقلاب را اجرا کنند.

 



ادامه مطلب ...
 

نیروی دریایی ارتش در تمامی زمینه رتبه اول را دارد

 صبح امروز نشست خبری امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 7 آذر ماه سالروز نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

در این نشست، امیر دریادار سیاری ضمن گرامیداشت 7 آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش گفت: در حال حاضر نیروی دریایی ارتش در تمامی زمینه‌‎ها  رتبه اول را دارد.

وی افزود: در زمان جنگ دریایی دشمن، نیروی دریایی با انجام 150 عملیات اسکورت، اقتصاد کشور را نجات داد.

نماینده سابق مجلس گفت: انقلاب اسلامی در یک مرحله دست دزدان خارجی را قطع کرد اما باید دست دزدان داخلی را نیز قطع کنیم.

گسترش انقلاب
اسماعیل کوثری درباره تاثیر انقلاب بر نابودی هژمونی آمریکا در منطقه اظهار داشت: انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) آغاز شد و مردم به درخواست ایشان لبیک گفتند و این انقلاب مردمی با تفکر اسلام ناب محمدی شروع شد و مورد شناخت ابرقدرت‌ها در آن مقطع نبود.
 
وی افزود: آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها نسبت به رهبر کبیر انقلاب شناخت نداشتند و فکر می‌کردند امام همانند سیاستمداران دیگر اهل معامله است و یا از طریق فشار آوردن می‌توانند امام خمینی(ره) را تحت تاثیر قرار دهند.






 

ردگیری بمب‌های رها شده و موشک های زمین به زمین

با انجام مرحله اصلی رزمایش پدافندی "مدافعان حریم ولایت" نیروی هوافضای سپاه، برای نخستین بار بمب های رها شده توسط جنگنده های سوخو توسط سامانه های راداری بومی مورد ردگیری قرار گرفت.
همچنین این سامانه ها به دست توانمند متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده اند توانستند موشک های زمین به زمین را با موفقیت ردگیری کنند.
 
گفتنی است؛ رزمایش پدافندی "مدافعان حریم ولایت" نیروی هوافضای سپاه با شعار " همت جهادی، اراده ایرانی، اقتدار انقلابی، تحقیر تحریم و تهدید" و با هدف نمایش اقتدار، هوشمندی و آمادگی های همه جانبه دفاعی برای مقابله با هرگونه تهدید در منطقه عمومی سمنان برگزار می شود.


 




حسین زاده دریک امریکا دکتر اسماعیل حسین زاده استاد اقتصاد دانشگاه دریک آمریکا گفت: تیم اقتصادی دولت، روحانی را ناخواسته و نادانسته مجری سیاست‌های اقتصادی نئوکلاسیک و موجب فقیرتر شدن فقرا و کاهش برنامه‌های حمایتی دولت از کارگران و مستضعفان ارزیابی کرد. نگرش اقتصادی دولت ،در علم و تجربه مردود شده/"دولت کوچک یعنی کارآمد" دروغ از آب درآمد

 

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از امدادرسانی نیروهای ارتش به حادثه دیدگان بهمن در محورهای هراز و فیروزکوه خبرداد







ادامه مطلب ...

امداد و کمک رسانی تکاوران نیروی زمینی ارتش به حادثه دیدگان سقوط بهمن در جاده هراز و فیروزکوه، امیر سرتیپ دوم اسدی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ تکاور گفت: بلافاصله پس از حادثه ناگوار سقوط بهمن در جاده هراز، ستاد بحران نزاجا به تکاوران مراتکاور نزاجا اعلام کرد که با حضور در منطقه به کمک حادثه دیدگان بشتابند.
وی افزود: در کمتر از یک ساعت تکاوران مجرب و امداد رسان با سه دستگاه خودروی کراس ( خودروی کشنده) یک دستگاه امبولانس به همراه تیم پزشکی، تجهیزات گرمایشی، تعداد ۱۰ نفر از تکاوران امداد رسان و فرمانده گردان به منطقه حضور یافتند. امیر اسدی در ادامه گفت: تعداد چندین خودرو و سرنشیان که در بهمن گرفتار شده را نجات دادند و متاسفانه تعداد چند نفر از هم وطنان عزیزمان که جان خود را ازدست دادند را از زیر بهمن بیرون کشیدند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ نزاجا اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در اوج امادگی است و در هر نقطه ای از این کشور پهناور چنانچه مشکلی برای هم وطنان رخ دهد یگان های امداد و نجات و تکاوران نزاجا اماده هر نوع کمک رسانی هستند.





براى امير المومنين عليه السلام نامه‏ اى از معاويه رسيد حضرت مهر نامه را شكست و قرائت كرد : " از طرف امير المومنين و خليفة‏ المسلمين ، معاويه بن ابى سفيان براى على :‏ اى‏ على ! در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنين‏ : عايشه و اصحاب رسول خدا : طلحه و زبير كردى‏ اكنون مهياى جنگ باش " حضرت جواب نامه را اينگونه نوشت : از طرف عبدالله تو به رياست‏ مى نازى و من به بندگى خداوند من آماده جنگ‏ هستم به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك : من همان قاتل پدربزرگ و عمو و دايى تو هستم " سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند ، پرسيد : كيست كه‏ اين نامه را به شام ببرد ؟ كسى جواب نداد دوباره حضرت سوالش را تكرار فرمود و اين بار طرماح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد : على‏ جان ! من حاضرم‏ حضرت ضمن اينكه او را از متن‏ تند نامه آگاه كرد ، فرمود : طرماح ! به شام كه‏ رفتى مواظب آبروى على باش‏ طرماح گفت : سمعاً و طاعة‏ً آنگاه نامه را گرفت و بسوى شام حركت كرد معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن‏ يكى از شاگردان على را به او رساند معاويه‏ فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد دستور انجام شد طرماح وقتى‏ وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد ، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت ، خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود ، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد اطرافيان معاويه‏ به طرماح اعتراض كردند كه " پاهايت را جمع كن " اما او گفت : تا آن مردك ( معاويه ) پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت : اين مردى‏ بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل‏ كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم‏ پيش طرماح بگذارند ، از او پرسيد : از نزد كه‏ به خدمت كه آمده اى ؟ طرماح گفت : از طرف خليفه‏ برحق ، اسدالله ، عين الله ، اذن الله ، وجه‏ الله ، امير المومنين على بن ابيطالب نامه اى‏ دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن ، معاوية بن ابى سفيان‏ معاويه ناراحت از اينكه‏ سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على عليه السلام را ساكت كند ، گفت : نامه را بده ببينم ، طرماح گفت : روى پاهايت مى ايستى ، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه‏ السلام را ببوسم و به تو بدهم‏ معاويه گفت : نامه‏ را به عمرو عاص بده‏ طرماح گفت : اميرى كه ظالم‏ است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى‏ چون او نميدهم‏ معاويه گفت : نامه را به يزيد بده‏ طرماح گفت : ما دل خوشى از شيطان نداريم‏ چه رسد به بچه اش‏ معاويه پرسيد : پس چه كنيم ؟ طرماح گفت : همانكه گفتم‏ بالاخره معاويه نامه‏ را گرفت و خواند بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش‏ را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد " على ! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان‏ است‏ مهياى نبرد باش " طرماح برخاست و گفت : من خودم جواب نامه ات را مى دهم‏: على عليه‏ السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت‏ سپس خواست برود كه معاويه گفت " طرماح ! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو " اما طرماح بى اعتناء به‏ حرف معاويه و بدون خداحافظى راه كوفه را در پيش‏ گرفت‏ معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت : حاضرم‏ تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه‏ يكساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد ، از من‏ طرفدارى كند عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به‏ شام بيايد ، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم


یان کوبیش به شورای امنیت گفت: روزهای داعش در عراق به آخر رسیده است.
وی از نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل خواست تا به حملات نظامی خود با همین روحیه ادامه دهند.
کوبیش تاکید کرد: عراق نیازمند حمایت و کمک مداوم و بزرگ جامعه بین المللی در مرحله بعد از داعش خواهد بود زیرا هرگونه قطع ناگهانی مشارکت و حمایت به معنای تکرار اشتباهات گذشته خواهد بود و عواقب وخیمی برای امنیت و ثبات در خارج از مرزهای عراقی و حتی در سطح جهان به همراه خواهد داشت.
وی افزود: نیروهای عراقی با حمایت بزرگ شرکای بین المللی و خصوصا آمریکایی در عملیات رزمی پیچیده در مناطق شهری مشترک باقی خواهند ماند اما در آینده نزدیک، عملیات آزادسازی در عراق پایان خواهد یافت زیرا روزهای به اصطلاح داعش به آخر رسیده است.




چهار شنبه 13 بهمن 1395برچسب:نیکان ,کاش اینطور شویم,,,!, :: 14:33 ::  نويسنده : علی یگانه

چنان زندگی کن... کاش اینطور شویم...!

 

 

 

 
 
 

 

سر تا پایم را خلاصه کنند


می شوم "مشتی خاک"


که ممکن بود "خشتی" باشد در دیوار یک خانه


یا "سنگی" در دامان یک کوه


یا قدری "سنگ ریزه" در انتهای یک اقیانوس


شاید "خاکی" از گلدان‌


یا حتی "غباری" بر پنجره


اما مرا از این میان برگزیدند :


برای" نهایت"


برای" شرافت"


برای" انسانیت"


و پروردگارم بزرگوارانه اجازه ام داد برای :


" نفس کشیدن "


" دیدن "


" شنیدن "


" فهمیدن "


و ارزنده ام کرد بابت نفسی که در من دمید


من منتخب گشته ام :


برای" قرب "


برای" رجعت "


برای" سعادت "


من مشتی از خاکم که خدایم اجازه ام داده :


به" انتخاب "


به" تغییر "


به" شوریدن "


به" محبت "


وای بر من اگر قدر ندانم♥•٠‌

چهار شنبه 13 بهمن 1395برچسب:نیکان, نماز, :: 14:27 ::  نويسنده : علی یگانه
 

 

 

صدای دلنشینی گوشهایم را نوازش میکند و سکوت و تنهایی ام را در هم

 

میشکند بویی به مشامم میرسد.عصاره عطر اقیاقیاست که با گل رز

 

امیخته شده و فریاد دلنشین الله اکبر را با نسیم صبحگاهی به در خانه

 

مردم می کوبد؛خدا بزرگ است.« حی علی فلاح»بشتابید به سوی

 

رستگاری.از خواب برمی خیزم به کنار حوض می روم شنای ماهیان درون

 

حوض مرا به یاد،شستشوی انسان بوسیله ی نماز های پنج گانه می

 

اندازد. چه صدای دلنشینی«لا اله الا الله»معبودی جز او نیست.سجاده ام

 

را باز می کنم،فریادی از درون،خود را به دیواره های وجودم می کوبد و انگار

 

دیگر تحمل سکوت را ندارد.

 

می خواهد بغض سکوتش را بشکند و فریاد بزند و با خدای خویش راز و نیاز

 

کند. قنوت چه لحظه زیبایی است. انسان را به یاد ان پرستویی می اندازد

 

که سالهاست در فراغش به افق نظاره میکند. و من در بی کسی هایم

 

 

تنها نام مقدس تو را زمزمه میکنم چون تو تنها کسی هستی که در اوج

 

فاصله ها صدایم را میشنوی.

 

ای یاری دهنده دلهای ناامید از تو میخواهم دلم را با نورت روشن سازی

 

 

ودر هنگام مصیبت ها پناه دل بی کسم باشی.نماز را دوست دارم وقتی

 

که سر بر سجده میگذارم ودر مقابل مقام بلند تو حاجتم را میخواهم وقتی

 

که سجده میکنم میخواهم ساخته شدن وجودم از خاک را به یاد آورم و

 

همچنین از نعمت های بی کران خداوند تشکر کنم.وقتی نماز میخوانم به

 

کرانه های آسمان میرسم،به اعلاء و به عروج میرسم نماز لحظه ی زیبایی

 

است. آری چه زیباست زمانی که فرشتگان در زمان خواندن تو را همراهی

 

 

میکنند و آن نور و درخششی که در چهره ی ما پدیدار می گردد.فرشتگان

 

را ببین در دستهایشان قلم هایی است که ثواب نماز را می نویسند قلم

 

هایشان از جنس انوار الهی است. انسان با نماز به شناخت حقیقی خدا

 

می رسد. .

چهار شنبه 13 بهمن 1395برچسب:نیکان ,شهدای مدافع حرم, :: 14:19 ::  نويسنده : علی یگانه

یکی از نیروها: تعدادشون زیاده نیرو رو عقب بکشیم؟
شهید مهدی صابری: نه نه عقب نشینی تو کار نیست سنگر رو حفظ کنید.

شهید مهدی صابری با بیسیم: می تونی یکی رو بفرستی برای ما آب بیاره؟
جواب بیسیم: جواب منفی

و شهید مهدی صابری : عیبی نداره یا علی کربــــــلا

و اینگونه است که شهدای ما حسین گونه با لبی تشنه شهید می شوند.
مهدی جان ما را هم دعا کن بتوانیم حسین گونه شهید شویم.



.......................... مردی که می خواست دیده نشود .............................

حسین بادپا سردار بی نام ونشانی که اخلاص را نزد رفقای شهیدش فرا گرفته بود

هر گز نخواست دیده شود و نامش سر زبانها افتد . حسین بادپایی که دلش می خواست

دیده نشود اصرار داشت که شهید شود و مگر نگفته اند عاقبت جوینده یابنده بود

ومگر نگفته اند اگر دری را بکوبی واصرار کنی عاقبت ان در باز می شود .

با شروع جنگ داخلی در سوریه وفعالیت گروههای تکفیری حسین به انجا رفت و هر بار

که بر می گشت به اقتضای طبع وجودش که می خواست دیده نشود اگر سوالی می شد

مختصر ومهربانانه ونرم وملایم همراه با لبخندی بر لب پاسخ میداد پاسخی که قانعت

نمی کرد روزی پرسیدم حسین جان فرماندهان شهید تیپ فاطمیون را می شناسی تنها

بدین نکته اشاره کرد که بله می شناسم وهر گز نگفت به همراه انان در تپه قرین چه

کربلایی برپا کرده بود وهرگز نگفت با انفجاری که سبب شهادت فرمانده تیپ فاطمیون

ومعاونش شد او نیز به هوا پرت شد و شهادت را در کنار خودش حس کرد

او از رشادتهایش در زمان جنگ تحمیلی و در زمان جنگ با تکفیریها هیچ نمی گفت

چرا که می خواست دیده نشود و هر که بخواهد منیت را کنار بگذارد وبا اخلاص برای خدا

کار کند وبین خود وخدا را اصلاح کند یقینا خداوند نیز بین او ومردم را اصلاح کرده واو را

شهره جهانیان میکند و با چشیدن شهد شهادت به او رضوان الهی را رزق وروزی او میکند .

روحش شا د وهمنشینی با دوستان شهیدش گوارای وجودش باد ...

جلیل شعبانی پانزدهم تیرماه 94

 

  ، حال باز بگویند مدافعان برای پول می روند ...! شهادت " کنعان سالم داوود العاشور" یکی از فرماندهان تیپ حضرت علی اکبر (ع) در نبردهای حاشیه شهر فلوجه واقع در استان الانبار عراق با موجی از واکنش ها مواجه شده است . وی فرزند سالم العاشور يكي از بزرگترین میلیاردرها در کشور عراق است ، که صاحب دهها هتل و شرکتهای تجاری متعدد در استانهای مختلف عراق همچون بصره و شهر دبی در کشور امارات متحده عربی است . گفته می شود شهید کنعان پیشنهاد های مکرر پدرش برای مدیریت این شرکتها را نپذیرفته و برای مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش به جبهه های نبرد فلوجه شتافته بود. پیکر این فرمانده شهید عصر روز گذشته پس از طواف در حرم امام علی (ع) و امام حسین (ع) در قبرستان وادی السلام نجف به خاک سپرده شد ... روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

 
افسران - مشکلات موجود در مسأله توافق هسته ای بخاطر عجله در زودتر به سرانجام رساندن #توافق است. #برجام
 
سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان، از برگزاری این رزمایش به صورت دوسویه خبر داد.

 

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 12 بهمن 1395برچسب:نیکان, :: 23:21 ::  نويسنده : علی یگانه
 
افسران - هزار دل شکست و آخر  . . .  !
 

آزادی حلب و نشست 3 جانبه ایران و روسیه و ترکیه، بدون حضور آمریکا انجام گرفت و این به معنای آن است که اوباما اهرم قدرت قابل ملاحظه‌ای در بحران سوریه ندارد.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 12 بهمن 1395برچسب:نیکان, :: 23:15 ::  نويسنده : علی یگانه
 
افسران - فضای مجازی و رهبری
 

در نخستین مرحله از رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۷، انواع سامانه های قرارگاه پدافند هوایی در مواضع از پیش تعیین شده استقرار یافتند و عملیات گسترده کشف و شناسایی الکترونیکی هوایی را انجام دادند.

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 8 بهمن 1395برچسب:نیکان: شهدای مدافع حرم , :: 17:25 ::  نويسنده : علی یگانه

تصویری تکان‌دهنده از یک شهید مدافع حرم ،

این شهید عزیز قبل از اینکه روحش برای همیشه به آسمان پرواز کند

انگشت در خون خود زد و نوشت :

«سقطنا شهداء ولن نرکع. انظرو دمائنا و تابعوا الطریق»

یعنی : در خون خود غلتیدیم و هیچگاه تسلیم نخواهیم شد.

به خون ما بنگرید و راهمان را ادامه دهید




جمعه 8 بهمن 1395برچسب:نیکان: شهدای مدافع حرم , :: 17:23 ::  نويسنده : علی یگانه

انا لله و انا الیه راجعون ... معشوقه به سامان شد

سردار سرتیپ سالک الی الله حاج حسین همدانی که مغز متفکر سپاه و جانشین حاج قاسم

سلیمانی بودند به درجه ی رفیع شهادت رسیدند .

این شخصیت بر جسته اقتداری همچون سردار سلیمانی داشتند و فقدان ایشان ضایعه ای

بسیار بسیار بزرگ برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی است

ایشان همان مقدار که گمنام بودند در آسمان عرفان و در سحر ها و ضجه های طولانی سحری

برای ملایک شناخته شده و معروف بودند

گمنامی ایشان چون گمنامی حاج قاسم در چندین سال پیش بود .

منش و سکنات و وجنات و حرکات و گفتار شهید گونه ی ایشان انسان را به یاد شهدای

سرجدای کربلا می انداخت . روحش که در ملکوت اعلا مسرور و در بر محبوب است وخدا

توفیق دهد به ما که یاد ایشان هم در دل ما جاودان باقی بماند برای صدا زدنش در محشر

کبری برای شفاعت . شهید نظر میکند به وجه الله ...

و خدا اورا از چشمه ای که یفجرونهاتفجیرا هست سیراب می کند ان شالله ...




جمعه 8 بهمن 1395برچسب: نیکان: شهدای مدافع حرم , :: 17:21 ::  نويسنده : علی یگانه

موقع برگشت بهش گفتم صالح تورو خدا بیا بریم من به بچه ها قول دادم برت گردونم....
 
گفت تورو جان عزیز ترین کس تون ، بی خیال من بشید
 
میگفت صالح گفت من روزیم اینجاست به دلم افتاده ...
 
شهید عبدالصالح زارع بهمنمیری که در سوریه به شهادت رسید

پی نوشت : عمه جان زینب چطوری گلچین میکنی و قبولشون میکنی برای شهادت

 

شهید مهدی صابری فرمانده گردان حضرت علی اکبر علیه السلام از لشگر فاطمیون ،

اصالتی افغانی و کسی بود که در سوریه از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دفاع مینمود ،

ایشان در هنگام مبارزه مورد اصابت تکفیری ها قرار گرفت و در منطقه ای بودند که راه کمک

رسانی بسته شده بود ، شهید از قرار گاه درخواست نمود که اگر ممکن هست برایش آب

بیاورند به خاطر این که بچه ها از تشنگی زیاد خیلی در سختی بودند !

که جواب برایش آمد امکان فرستادن آب وجود نداره ...

آخرین کلماتِ شهید قبل از رسیدن به حوض کوثر در بهشت این بود :

یا علی کربلا ، یا علی کربلا ...

هزار درود و سلام بر دلاور مردان و شهدای لشکر فاطمیون که از راسخ ترین افراد و

ولایتی ترین افراد هستند همان هایی که در نزد اهل زمین شناخته شده نیستند

ولی اهل آسمان آنها را به خوبی میشناسند ...

 

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: