شهیدی که خاک جبهه مُهر نمازش بود
نیکان
شنبه 6 آبان 1396برچسب:نیکان, :: 22:0 ::  نويسنده : علی یگانه

بسم رب الشهید

ویژگی‌های شهید جنترانی در بیان همرزم؛

شهیدی که خاک جبهه مُهر نمازش بود

 

 

 

حجت‌الاسلام رضوی مهر با بیان این‌که حالات معنوی شهید جنترانی زبان زد خاص و عام بود، گفت: این شهید بزرگوار وقتی به مناطق جنگی عزیمت می‌کرد خاک آن منطقه را به قم می‌آورد و از آن مهر نماز می‌‌ساخت.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های حجت‌الاسلام والمسلمین شهید جنترانی از طلاب رزمنده تبلیغی که به تازگی در بین شهدای تفحص شده شناسایی شده است،

اشاره کرد و گفت: حالات معنوی این شهید مجاهد زبان زد خاص و عام بود.

وی در ادامه افزود: این عالم شهید در اکثر تیپ ها، لشگرها، گردان ها و در میان رزمندگان به فعالیت ها تبلیغی می پرداخت و حضوری چشمگیری داشت؛ این شهید بزرگوار مراوده بسیار با شهید محراب شهید صدوقی داشت و در تیپ الغدیر، لشگر امام حسین(ع) و لشگر علی بن ابی طالب در میان رزمندگان نقش درخشانی داشت.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: شهید حجت الاسلام والمسلمین شهید جنترانی یک انسان مجاهد در راه خدا بود و از خصوصیات ایشان دائم الوضو بودن و از ویژگی دیگر این شهید این بود که نمازهای یومیه را در جوار حضرت معصومه(س) در طول شبانه روز اقامه می کرد.

همرزم شهید جنترانی گفت: این شهید  به دست امام خمینی(ره) معمم شد و تا آخر عمر خویش عمامه ای که امام آن را بر سر ایشان نهاده بود بدون وضو دست نمی‌گرفت و در درس امام خمینی(ره) بدون وضو حاضر نمی شد.

وی در ادامه افزود: شهید حجت الاسلام والمسلمین جنترانی با شهدایی از جمله شهید خرازی، ردانی پور و میثمی انس بسیار داشت و مصداق یک انسان کامل و یک روحانی کامل بود.

حجت الاسلام رضوی مهر به اعتقاد بسیار این شهید بزرگوار در خصوص مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار وقتی به مناطق جنگی عزیمت می کرد از همان مناطق خاک آن منطقه را به قم می آورد و از آن مهر نماز درست می کرد و همیشه این سخن را زمزمه می کرد که برای رسیدن به تربت کربلا باید تربت شهدا را استشمام کرد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد و گفت: شهید حجت الاسلام و المسلمین جنترانی قبل از شهادتش در داخل منزل خود گودالی را شبیه به قبر تهیه کرده بود و کفنی را تهیه کرده بود و داخل قبر می خوابید و به تلقین و مناجات خواندن مشغول بود و همواره می گفت: اگر جنازه من برنگشت، بدانید خداوند من را به عنوان قربانی دین خود قبول کرده است.

وی در پایان افزود: شهید محمد علی جنترانی که ملقب به مهدی صبوحی شده بود، یک انسان کامل، روحانی فاضل و یک ولایتمدار واقعی بود.

 

 

لازم به ذکر است: شهید جنترانی اعزامی از استان اصفهان با جمعی از اعزای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنگ اعزام و در عملیات بدر و در منطقه عملیاتی هورالعظیم به شهادت رسید.

 

 

شهادت شهادت همه آرزومه

 

شهادت شهادت رویای ناتمومه

 

 

 

 

 

 

 

اللهم الرزقنی توفیق الشهادة فی سبیلک(گمنام)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: