نیکان
چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:عطا، سرادار سلیمانی, :: 22:6 ::  نويسنده : علی یگانه

این مصداق تضعیف و تخریب دین و باورهای مسلم دینی نیست؟ این روزها با گسترش اینترنت و شبکه های رنگارنگ اجتماعی و ارتباطی و ...هر روز شاهد بروز و ظهور صفحات مختلف اینترنتی در گوشه کنار دنیا هستیم که خود را تریبون جریان تشیع و داعیه دار و سخنگوی دین فرض میکنند بدون اینکه کسی برای کنترل و نظارت کارشناسی برا این پدیده جهانی باشند. وزارت بهداشت متولی کنترل بهداشت بودن مواد غذایی و خوراکی است. وزارت صنایع متولی نظارت و کنترل بر استاندارد بودن محصول صنعتی و....حال باید دید چرا امور مذهبی و دینی خصوصا در مباحث تخصصی و کارشناسی از یک جریان مستمر و قاعده مند نظارت و کنترل و ارشاد در فضای مجازی نیست؟ هر چند حوزه های علمیه متولی اصلی هستند اما این امر نیازمند دخالت تشکیلاتی و قانونی و با حمایت نهادهای قانونی است و الا این حضور تشریفاتی و ارشادی (هر چند لازم و ضروری است) نمی تواند از پیدایش و گسترش اظهار نظرهای جریان ساز و مخرب در حوزه دین جلو گیری کند.
برای روشن تر شدن عمق خطر در بحث مهدویت می توان به جریان تطبیق گاه و بی گاه علائم  و مقدمات ظهور بر اشخاص نام برد. یکی از این موارد مربوط به چند سال پیش و تطبیق شعیب ابن صالح بر احمدی نژاد و جریانی بود که در قم اغاز شد و حساسیت های بسیاری ایجاد کرد و دامنه آن رو به گسترش نهاد که با اقدام به موقع مسئولین و نقد عالمانه اساتید حوزه علمیه قم داستان ختم به خیر شد. اما گویا هنوز برای عده ای این بحث تطبیق و کشف  و معرفی یاران امام زمان (ع)! هنوز ادامه دارد و این روزها باز هم عده ای می خواهند آن را به شخصیت دیگر ایرانی یعنی سردار سلیمانی تطبیق کنند! ارزش و جایگاه والای این سردار بزرگ و شجاع سپاه اسلام و محبوبیت بی مثال وی در میان مردم ایران و حتی منطقه و جهان جای هیچ تردیدی ندارد اما ایا باز هم باید منتظر سوء استفاده دیگری از آن دست باشیم؟

کسانی  از روی دغدغه های مذهبی و یا دلایل دیگر به دنبال تطبیق علائم ظهور هستند ایا به عواقب مخرب این دست اقدامات خود سرانه اندیشیده اند؟ ایا می دانند در کشور عراق و ایران پیش از این و در حال حاضر تعدادی مدعی ظهور کرده اند وبرای خود عده و عده ساخته اند و همانها هم به دنبال تطبیق هستند؟ چرا در حالیکه سردار عزیز، سلیمانی در منطقه برای خاتمه دادن به بحران ویرانگر داعش در حال تلاش هستند و نیاز دارند تا با آرامش خاطر و تمرکز به انجام این مسئولیت خطیر و حساس هستند زمینه را برای حاشیه درست کردن برای وی باشیم؟ چنانچه جدیدا برخی سایتها و خبرگزاریهای خارجی شایعه کاندیداتوری سردار سلیمانی برای ریاست جمهوری را مطرح کردند تا تلاش های مخلصانه و مجاهدانه وی را به سمت و سوی دیگری ببرند و وی را در اذهان مردم منطقه در حد یک فرد سیاسی و حزبی پائین بیاورند. در پایان بخشی از مصاحبه علامه کورانی را درباره علائم ظهور و بحث تطبیق را می آورم تا آب پاکی روی دستان دوستانی بریزم که ناخواسته آب آسیاب دشمن می ریزند:


 
آیت‌الله علی کورانی با اشاره به تحولات سوریه، به تحلیل وقایع این کشور و وضعیت آن در آخرالزمان پرداخت و گفت: تحولات فعلی سوریه را نمی‌توان با علائم قطعی ظهور منطبق دانست، زیرا در روایات علائمی ذکر شده که در حال حاضر به وقوع نپیوسته است./سفیانی بعد از خلأ سیاسی در عربستان خروج خواهد کرد و چون وهابیون عربستان تحمل جنگ را ندارند برخی به اروپا می‌روند و عده‌ای نیز به دمشق به سفیانی می‌پیوندند.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما»  به نقل از خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی کورانی محقق و نویسنده شیعه در زمینه مهدویت، در سلسله نشست‌های علمی آینده پژوهی با موضوع مهدویت و راهبردهای آن در حرکت‌های اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: برخی از علائم ظهور محتوم و برخی غیر محتوم است و باید با تحقیق و پژوهش روایات صحیح از غیر صحیح مشخص شود.

آیت‌الله کورانی برخی از علائم ظهور را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: وقتی از سفیانی سخن به میان می‌آید که یکی از علائم محتوم ظهور است، باید به لوازم آن نیز توجه کرد...

وی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه، به تحلیل وقایع این کشور و وضعیت آن در آخرالزمان پرداخت و گفت: تحولات فعلی سوریه را نمی‌توان با علائم قطعی ظهور منطبق دانست، زیرا در روایات علائمی ذکر شده که در حال حاضر به وقوع نپیوسته است.
آیت‌الله کورانی ادامه داد: در هر حرکتی که در کشوری اتفاق می‌افتد نمی توان فوراً آنرا منطبق بر علائم ظهور کرد، اما احتمال دادن این موارد خالی از اشکال است اما در تطبیق آن نباید عجله کرد.
این محقق و نویسنده عرصه مهدویت خاطرنشان کرد: سفیانی بعد از خلأ سیاسی در عربستان خروج خواهد کرد و چون وهابیون عربستان تحمل جنگ را ندارند برخی به اروپا می‌روند و عده‌ای نیز به دمشق به سفیانی می‌پیوندند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: