نیکان
  • http://www.qomefarda.ir/media/photo/51c0700a4ccb1.jpg
  • «ولایت و ولایت­مداری» در شیعه از جایگاه والایی برخوردار است؛ زیرا مکتب اهل­بیت(ع) نمایانگر اسلام ناب محمدی(ص) و تنها نماینده واقعی آن است و هر کس که به وادی ولایت نزدیک­تر و در ولایت­مداری استوارتر است، از این چشمه­ های معنوی بهره بیشتری خواهد برد.
  • تفکیک ولایت­مداران واقعی از ولایت­گریزانی که تنها مدعی ولایت­مداری­اند، نیاز به ارائه شاخص­هایی دارد تا از سویی، در صحنه­های فتنه راهنمای جویندگان حق در شناخت خواصّ حامی ولایت، باشد و از سویی دیگر، برای هر فردی میزانی در تشخیص درجه ایمان واقعی خود به ولیّ­خدا باشد.
  • محبت­ورزی و اطاعت­ پذیری در برابر ولیّ­ خدا از برجسته­ ترین شاخصه­ ها و ویژگی­های فرد ولایت­مدار است. البته باید توجه داشت که محبت به ولیّ­خدا در پرتو محبت به خدا و فرمانبری از آنها، اطاعت از خداست. قرآن کریم در عین اینکه ولایت را تماماً از آن خدا و منحصر در او می­داند (شوری:9)، آن را برای پیامبراکرم(ص) و ائمه هدی(س) نیز اثبات کرده است (مائده:55) و در همیین راستا، اطاعت از اولی الامر را همانند اطاعت از خداوند متعال واجب کرده (نساء:59)، محبت­ورزی به آنان را پاداش رسالت می­داند (شوری:24).
  • این نوشتار،  پس از مفهوم ­شناسی مختصر در واژه «ولایت» و «شاخص» به ارائه مهم‌ترین ویژگی­های افراد ولایت­مدار با ارائه نمونه­های مناسب تاریخی در هر مورد، خمت گمارده است.
  • مفهوم­ شناسی
  • ولایت به معانی نزدیکی، تسلط، قدرت، فرمانروایی، محبت، عهده­داری کاری، حکم، پشتیبانی، زمامداری، سرپرستی و تصرف آمده است،ما به نظر می­رسد معنای اصلی و محوری آن- چنان­که راغب آورده است- عبارت است از نزدیکی دو چیز به هم به­طوری­ که فاصله­ای میانشان نباشد.[2] مراد از ولایت در اصطلاح دینی و قرآنی، تقرّب معنوی است. بر این اساس، نزدیکی و پیوند قلبی و محبت­ورزی افراد به هم­نوع، ولایت­ورزی است، و نزدیکی به معنای تصرف در امور دیگری و تدبیر آن، نوعی ولایت است. بندگی و پیوند معنوی با خدا و عشق و علاقه به اولیای الهی موجب ورود به وادی ولایت می­شود.
  • شاخص، به معنای کسی که میان مردم برگزیده و ممتاز باشد، علامتی که در آفتاب برای تعیین وقت ظهر نصب می­شود، و تیری که از بالای نشان درگذرد، آمده است.[3] مراد از شاخص در این نوشتار، با توسعه در معنای دوم، به معنای هر نوع ملاک و معیار است؛ چنان­که می­گویی: شاخص ما در انتخابات، قانون اساسی است یا شاخص ما در تقلید، مجتهد دارای شرایط است.



ادامه مطلب ...

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1391/2/3/218706_489.jpg

"شیخ جابر" ، امیر کویت در خاطراتش می نویسد :
زمانی که جنگ ایران و عراق تمام شد، برای تجلیل از مقاومتصدّام به عراق رفتیم ؛
موقع برگشت صدّام شخصاً پشت فرمان اتومبیل بنز تشریفات نشست که مرا تا فرودگاه بغداد برساند ؛
صدّام حسین در حالی که سیگار برگ کوبایی به دست داشت ؛
متکبّرانه کنارم نشسته بود،
به او گفتم :
ان شاء الله سفری به کویت بیایید منتظرتان هستیم ،
صدّام با همان لحن متکبّرانه گفت : کویت خانه ماست حتماً می آییم...
و من سال 1990 زمانی که در حال فرار به عربستان از دست نیروهای نظامی بعثی بودم متوجه منظورش شدم...
در جنگ عراق با کویت صدّام در پاسخ به خبرنگاران که چرا دیگر لباس نظامی نمی پوشید؟
پاسخ داد : در کویت مردی مقابل خود نمی بینیم،
اگر در جنگ با ایران لباس نظامی می پوشیدم به این خاطر بود که ایرانی ها مرد جنگ هستند...
صدّام در هشت سال جنگ با ایران هر روز با لباس نظامی بود
هدیه به روح همه سلحشوران عرصه ایثار مخصوصا ارتشیان همیشه قهرمان

http://teribon.ir/base/img/2014/11/38316_screenshot.png

آن‌هایی که از وایبر استفاده نمی‌کنند چه می‌گویند؟ 

سبک زندگی و جاسوسی

امیر مسروری از وایبر استفاده نمی‌کند و در توضیح این امر برای ما نوشت:

الف) تغییر سبک زندگی

یکی از بزرگ‌ترین معایب وایبر و اپلیکشین های همچون وایبر در تلفن همراه و استفاده‌ی آن برای کاربران? تغییر ذائقه و سبک زندگی‌شان است. تا جایی که باید گفت کاربر این اپلیکیشن بسیاری از وقت خود را در این فناوری مصروف ساخته و از سویی بدون هیچ نوع نظارت قانونی و عرفی می‌تواند هر نوع محتوایی را تولید و یا استفاده نموده و در دسترس محارم یا غیر محارم خود قرار دهد. درواقع مهم‌ترین دلیل مخالفت بسیاری از کارشناسان خانواده در مورداستفاده از وایبر و اپلیکیشن های ارتباطی نبود نظارت کافی بر محتوای تولیدی و اعتیاد کاربران به آن است.

ب) عنصری برای جاسوسی

حریم خصوصی مهم‌ترین هدفی است که در عرصه‌ی فنّاوری حفاظت از آن بسیار سخت است تا جایی که بعضی از کاربران اپلیکیشن هایی همچون وایبر نسبت به امنیت شخصی و حریم خصوصی خود هیچ قیدی لحاظ نمی‌شوند و گویی آن را معدوم می‌دانند. رسانه‌ای شدن خیلی از مسائل و مشکلات  شخصی? درخطر گرفتن حریم خصوصی توسط بدافزارها و … بخشی از مشکلات استفاده از اپلیکیشن های خارجی است. درواقع مشکلات مذکور به همراه قرار داشتن سرورهای مرکزی این اپلیکیشن های در خارج از کشور? تهدیدات جاسوسی از شهروندان ایرانی را بسیار محتمل‌تر نموده و آن را فراگیر می‌سازد.

درواقع آنچه باید به‌عنوان نتیجه‌گیری اعلام داشت? ارتقای اپلیکیشن های داخلی و نظارت بر اپلیکیشن های خارجی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. همسویی نظام آموزشی و قرار گرفتن پیوست‌های مناسب می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات مطروحه را نیز حل نماید.

  •  جایگزین‌های جذاب

صادق نیکو در گوگل پلاس نوشت

بعضی ها گروه تو وایبر میزنن بعد ملت رو اد میکنن تا بهشون تفهیم کنن وایبر اسراییلیه!!!
بعضی ها میرن تو جلسات در مورد فیلترینگ وایبر و واتس آپ جلسه میزارن!
بعضی ها …

اما بعضی ها هم بجای این کارها با ذوق و سلیقه فراوان یه نمونه مشابه ایرانی و البته زیباتر اپلیکیشن #بیسفون رو میسازن!
شما رو دعوت میکنم به استفاده از این اپلیکیشن زیبا

  • آیا وایبر به اسرائیل سود میرساند؟

حمیدرضا صالحی در گوگل پلاس نوشت: شنیدم که وایبر به ازای هر کاربرش منفعتی معادل 20 سنت برای دولت جعلی اسرائیل داره. (در قالب مالیات و یا دریافت وجه قراردادی). به همین خاطر کنجکاو شدم قضیه رو دنبال کنم و متوجه بشم اصلا این شرکت کجاییه و موسسانش کی هستند.



ادامه مطلب ...

http://upload7.ir/imgs/2014-12/37516104412990609929.jpg

ارتش حزب اللهی اگر بمیرد
با دشمن دین سازش نمی پذیرد

بسم الله الرحمن الرحیم

شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند...

دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است

حاج اسماعیل دولابی




 

آقاجون دلم برات یه ذره شده

دلم براغربت دلم میسوزه

 

دلم به حال زار خودم میسوزه

 

گاهی چقدرازت دورمیشیم...



ادامه مطلب ...
 

 

 

      چادرت را محکم بگیر ,تاریخ تکرار میشود...

     شاید بیاید روزهایی که باید از کوچه های شام بُگذری ...

    و فرق تو با آنها این است که تو از پای درس کربلا آمده ای ...

   آری، چادری ها زهرائی نیستند اگر پهلوهاشان درد دین نداشته باشد...

 





رفتار خلاف عرف هیئت اروپائی

رفتار خلاف عرف هیئت اروپائی

رفتار خلاف عرف هیئت اروپائی

رفتارهای خلاف عرف و توهین آمیز هیئت اروپائی

رفتار خلاف عرف و احترام هیئت اروپائی

ورود وزیر امور خارجه ایتالیا بدون حجاب به کشورمان!

بسم الله الرحمن الرحیم
هیچ مردی را زهره آن نیست که نزدیک شیری شود اگر شیر شیر باشد
احترامش میکنند یا از ترس(دیگر شکارچیها و شکارها) یا از مهر(هم نوعان)
اما همین شیر اگر بترسد
آن هم از ضرب شست شلاق یا گرسنگی و خستگی تنگی تنگ قفس
می شود گربه ای دست آموز در قامت شیر
موجودی که که حالا نه از او می ترسند و نه احترامش میکنند
دندانش را یا ناخنش را هم که بکشند
می شود بی ازار بی آزار
کبریت بی خطر
حتی می توانند سوارش هم بشوند
می شود اسباب تفریح و خنده مردم
می شود جزئی از بساط کسب و کار سیرک
حکایت ما و غربیها در این کوران مذاکرات حکایت همان شیر پیر و خسته و مشتی کفتار و شغال و روباه
این روزها بازار رفت و آمد سراسیمه و شتابناک این گروه و ان گروه اروپائی و امریکائی شده خوراک رسانه ها
 که تا دیروز همینها از دور و از پشت حصار تحریم برایمان شاخ و شانه می کشیدند و از گزینه ها می گفتند و غرش میکردند و زوزه میزدند اما جرات جسارت نداشتند
اما حالا نمی دانیم چه شد و چه احساس کردند که چپ و راست می ایند و می روند آن هم  آن هم نه از روی تواضع و ادب و پوزش و پشیمانی از سالها تحریم و تهدید و ارعاب که در قامت متکبرانه و طلبکارانه پا پیش گذاشته اند!

شیر پیرو گله کفتاران

گویا این گله کفتارها و شغالها پیر استعمار پیشه بویی به دماغشان خورده که سراغ این شیر پیر آمده اند
گویا از جنس مذاکرات بوی ترس و تسلیم به مشامشان خورده که هر روز برای ربودن بخشی از شکار این شیر پیر هجوم آورده اند
جناب رئیس جمهور!
یادتان نرفته که آن روزها فرمودین:
«آمده‌ام تا عزت ملت ایران را...»

چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:عطا، نژاد پرستی, :: 22:29 ::  نويسنده : علی یگانه

 
 

ما نژاد پرستیم

 

بسم الله الرحمن الرحیم



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:عطا، سرادار سلیمانی, :: 22:6 ::  نويسنده : علی یگانه
 

سردار سلیمانی یا شعیب بن صالح

یکی از مشکلات حال حاضر جهان اسلام خصوصا تشیع امید بستن به امور خیالی و ایجاد امید واهی است. دل بستن اموری ظنی و غیر معتبر و با اتکاء به تفاسیر غیر علمی و غیر دقیق و گاه همراه با تحمیل ذوقیات و نظریات غیرکارشناسی و خرافی مسبب آسیب های جدی زیادی در جامعه مذهبی شیعه شده است. مهدویت حق است. غیبت و ظهور حق است. اینها پایه های اعتقادی و اساس تشیع است. اما عجله کردن برای  نشان دادن نقطه امید رهائی بخش سبب شده تا ناخواسته به دامن ضدیت با مهدویت بیافتیم و همین پایه های محکم و مستحکم را به دست خود نابود کنیم. تاریخ شیعه قرنهاست شاهد این چنین رفتارهای نادرست و همراه با کج سلیقگی و انحراف بوده و همین زمینه را برای تزلزل در ایمان عوام مردم و سوء استفاده عده ای شیاد و فرصت طلب را فراهم آورد. راستی چرا در هر مزینه ای حتی برای خریدن کوچکترین و کم اهمیت ترین  لوازم زندگی با کارشناس و متخصص مراجعه می کنیم اما چه شده است که این روزها همه خبره و کارشناس مهدویت و روایت شناس شده اند؟! آیا مهدویت آنقدر کم اهمیت است که آن را فدای احساسات و کج فهمی و جهالت خود کنیم؟

 

xby OffersWizard



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: