رفع بوی بد بدن و زيربغل و پاها
نیکان
بوی بد زيربغل زمانی اتفاق می افتد كه برخی از باكتری های خاص شروع به رشد می كنند.در بعضی موارد هم ممكن است غدد عرق،بيش فعال شده باشند.البته عرق به نوبه خود كاملا بی بوست،اين باكتری است كه با عرق بدن مخلوط شده و بوی بد را به وجود می آورد.

 

راه حل:

 

1- حمام : در روزهای گرم سال،هر روز يك دوش كوتاه بگيريد.(صرفه جويی در مصرف آب را فراموش نكنيد).بعد از هر دوش،لباس تميز و بدون بو بپوشيد.

 

2- لباس نخی و گشاد : لباس نخی بپوشيد نه لباس پلاستيكی. لباس تنگ نپوشيد زيرا لباس تنگ باعث می شود هوای آزاد نتواند به راحتی در پوست بدن شما جريان يابد و لذا باعث تعريق و بوی بد می شود.

 

3- شستن پاها : پاهای خود را بشوييد.(بخصوص پس از ورزش و پياده روی). پس از مراجعت به منزل،پاها و جوراب های خود را بشوييد.جوراب ها را در هوای آزاد خشك كنيد.از جوراب نخی استفاده كنيد. جوراب تنگ نپوشيد.از مخلوط نمك در آب هم می توان برای شستن پاها استفاده كرد.شستن با صابون خوشبو نيز برای رفع بوی پا مفيد است.تعرق بين انگشتان پا و پشت لاله های گوش،اين مناطق را مستعد رويش قارچ های پوستی می كند.از اين رو به نظافت آنها توجه كنيد.

 

4- كفش مناسب : كفش تنگ مانع جريان هوا در پا می شود.در فصل گرم،از كفش هايی كه دارای منافذ و سوراخ هايی برای جريان هوا هستند استفاده كنيد. شستن كفش ها و خشك كردن آن ها در هوای آزاد و نور آفتاب هم خوب است.

 

5- نوشيدن آب و مايعات كافی: اين عمل باعث رقيق تر شدن عرق می شود.

 

6- جوش شیرین : جوش شيرین می تواند بوی بد زیر بغل و پاها را با کشتن باکتری ها از بین ببرد. زیر بغل را به درستی با صابون و آب بشویید و با حوله خشک کنید،سپس پودر جوش شیرین را به زیر بغل بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.

 

7- سركه سيب : به دليل خاصيت اسيدی باعث از بین رفتن باکتری ها می شود.

 

8- آبليمو : به دلیل خاصیت اسیدی برای کشته شدن باکتری ها و در رفع بوی بد موثر است و هم تیرگی زیر بغل را از بین می برد.

 

9- گلاب : يك تكه پنبه را در گلاب فرو ببريد و به زيربغل بزنيد.

 

* به هيچ وجه از عطر،ادكلن يا هر خوشبو كننده ديگر زمانی كه احساس می كنيد عرق كرده ايد استفاده نكنيد زيرا با بوی عرق مخلوط می شود و نتيجه معكوس می دهد.

 

* علت بوی بد را كشف كنيد زيرا گاهی بعضی بوهای بدن مربوط به بيماری های خاصی است مانند عفونت های پوستی،ريوی،عفونت های مهبل،بيماری های مقاربتی يا عفونت مجاری ادراری و ... كه در اين گونه موارد بايد به درمان آنها اقدام كنيد.

 

* خانم ها در دوران عادت ماهيانه بايد نسبت به بهداشت خود دقت بيشتری به عمل آورند تا از ايجاد بوی بد جلوگيری كنند.

 

می گويم: خلاصه اميدوارم كه همه انسان ها با كمی دقت و رعايت نظافت هميشه تميز و بدون بو باشند. نسبت به استفاده از عطر و ادكلن زياد نظر مثبتی ندارم زيرا ريه های خيلی از آدم ها حساس است و اگر ما از عطر و ادكلن استفاده كنيم ممكن است هم ريه های خودمان و هم ريه های ديگران را دچار ناراحتی نماييم.بخصوص كه عطر و ادكلن ها معمولا از مواد مناسبی ساخته نمی شوند.چه بسا در پوست هم حساسيت هايی به وجود آورند.و نيز هزينه ای بر جيب شما تحميل نمايند.و اغلب با مخلوط شدن با بوی عرق،وضع را بدتر هم می كنند.

از طرف ديگر،استعمال عطر و ادكلن و بوی خوش در صورتی كه نامحرم آن را استشمام می كند از نظر شرعی اشكال هم دارد چه مرد باشد و چه زن. ولی به استعمال آن برای همسر خيلی هم توصيه شده. بنابراين بهترين حالت اينه كه آدم در محيط بيرون از خونه هيچ بويی نده! يعنی بوی آب بده. آب هم كه بويی نداره. حد وسط بين بوی بد و بوی خوب،بدون بو بودنه.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: