شهیدی که درجه تشویقی از سوی شهید صیاد شیرازی را نپذیرفت
نیکان
 
شهید صیاد شیرازی شهیدی که درجه تشویقی از سوی شهید صیاد شیرازی را نپذیرفتنقل خاطره ای از شهید صیاد شیرازی درباره  :  

امیر سرلشکر شهید محمدرضا سیف‌الهی؛

در مراسمی که در گروه 55 توپخانه اصفهان به مناسبت شهادت او برگزار شد، امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی فرماندهی وقت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص این شهید والامقام سخنرانی مبسوطی ایراد کرد و متذکر شده بود که به خاطر حماسه‌آفرینی‌های او دو درجه تشویقی به وی اعطاء کردم که از دریافت آن صرف نظر کرد و گفت: اگر کارم برای رضای خداوند بوده است، نیازی به این ظواهر نمی‌باشد، ان‌شاءالله خود حضرت حق، درجه واقعی را اعطا نمایند. حرکات، سکنات و روحیات این امیر سرافراز ارتش اسلام گواهی می‌داد که او آسمانی فکر می‌کند و تنها به فکر شهادت هر چه زودتر و دیدار معبود است.

نقل خاطراتی دیگر از این شهید بزرگوار 

((در مدت 19 ماه‌ی که در مناطق عملیاتی حضور داشت هیچ وقت فوق‌العاده عملیاتی دریافت نکرد و اعتقاد داشت «چون برای دفاع از انقلاب و کشور عزیزمان به دفاع آمده‌ام، پس نیازی به فوق‌العاده عملیاتی ندارم و این را تکلیف و وظیفه شرعی و نظامی می‌دانم».))

((هر وقت که به مرخصی می‌آمد با عنایت به اینکه یکی از فامیل‌هایش در پرورشگاه صنعتی در خدمت ایتام بود به پرورشگاه مراجعه می‌کرد و یکی از بچه‌های یتیم را با اجازه مسئول پرورشگاه به منزل می‌آورد و برای او لباس می‌خرید و به گشت و تفریح می‌برد و پس از چهار روز مجدداً او را به پرورشگاه برمی‌گرداند. او هر 40 روز یک‌بار که به مرخصی عملیاتی می‌آمد، این عمل را انجام می‌داد و مبلغ پنج هزار تومان به پرورشگاه کمک می‌‌کرد.))

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: