مجابسازی کادر بندی شده (جدول طیف نفوذ و مجاب کردن)
بازسازی فکری
|
ارشاد
|
تبلیغ
|
آگهی
|
آموزش
|
موضوع
|
بدنه معلومات متمرکز بر تغییر افراد بدون تغییر دادن معلومات آنهاست
|
بدنه معلومات به طور خاص برای جا انداختن ارزشهای سازمانی، طراحی شده است
|
بدنه معلومات متمرکز بر مجابسازی سیاسی تودههای مردم است
|
بدنه معلومات ناظر بر تولید، رقابت، نحوه فروش و نفوذ از راه مجابسازی قانونی است
|
عمده بدنه معلومات مبتنی بریافتههای علمی در عرصههای مختلف است
|
تکیه و تمرکز بدنه معلومات
|
هیچ تبادلی صورت نمیگیرد ارتباط یک طرفه است
|
تبادل محدودی صورت میگیرد ارتباط نیز صرفا یک طرفه است
|
بعضا تبادل صورت میگیرد ولی ارتباط عموما یک طرفه است
|
تبادل میتواند صورت بگیرد ولی ارتباط عموما یک طرفه است
|
ارتباط دو طرفه شاگرد – استاد ترغیب میشود
|
درجه و جهت تبادلات
|
تغییرات بندرت اتفاق میافتد سازمان تقریبا سلب باقی میماند تغییرات اساسا در جهت ارتقای راندمان بازسازی فکری صورت میگیرد
|
تغییرات از طریق کانالهای رسمی و از راه دادن پیشنهادهای کتبی به مقامات بالاتر صورت میگیرد
|
تغییرات مبتنی بر جزر و مد دنیای سیاست و نیازهای سیاسی و برای ارتقاء گروه، ملت یا سازمان بینالمللی است
|
تغییر توسط کسانی که بها میپردازند، صورت میگیرد، که مبتنی بر موفقیت برنامههای تبلیغی؛ بر مبنای قانون مصرف و بر اساس واکنش به خواست مصرف کننده است
|
تغییر همانطور که علم پیش میرود، صورت میپذیرد؛ شاگردان و سایر دانشگاهیان نظرات خود را مطرح میکنند و دانشجویان و شهروندان برنامهها را ارزشگذاری میکنند
|
قابلیت تغییر
(تغییر پذیری)
|
نظرات شما عزیزان: