اضطراب آشنایی
نیکان
جمعه 14 ارديبهشت 1397برچسب:نیکان،روانشناسی دینی, :: 18:27 ::  نويسنده : علی یگانه

اضطراب آشنایی

برخی در مواجهه با افراد غریبه به لکنت زبان می افتند و صدایشان می لرزد. البته افراد زیادی از یک نوع اضطراب آشنایی غیربالینی رنج می برند یک نوع مشکل رایج که موجب دلسردی ما می شود و مانع از این که به فرد مورد علاقه مان نزدیک شویم و باب آشنایی باز شود. اضطراب آشنایی عبارت است از ترس از نزدیک شدن و آشنا شدن با فرد ناشناسی که شما او را در جمع فرد جذابی دریافتید. این مشکل ممکن است برای هر کسی پیش بیاید اکثر ما به طور عادی می توانیم زندگی هرروزه خود را بخوبی اداره کنیم اما باز اگر کسی را در جمعی ببینیم و بخواهیم به او نزدیک شویم، دچار همان اضطراب می شویم گاهی خشک می شویم و در وضعیت رفتار یخ زده گیر می کنیم.

در روش ان.ال.پی که در واقع نوعی شبه علم با رویکرد ارتباطاتی مبتنی بر برنامه ریزی زبانی/ عصبی است، افراد فقط حقه زدن به ذهن خود برای نترسیدن از حرف زدن با افراد غریبه را یاد می گیرند. آنها از فلش کارت های خرگوش کوچولو و مدل های پایه دار استفاده می کنند. فالگیر ها نیز مدعی اند برای مقابله با اضطراب آشنایی راهکارهایی دارند. آنچه این دو گروه نمی دانند این است که مشکل این افراد اضطراب نیست، مشکل نبود عمل است.

بنابراین اگر تجربه چنین اضطرابی را دارید، دنبال راه حل جادویی برای کاهش ترس تان نباشید، می توانید اضطرابتان را قورت دهید و در هر کجا که فرصت دست داد با غریبه ها حرف بزنید. شاید با طرد آنها مواجه شوید اما شما باید در ذهن تان فقط پیروزی را ترسیم کنید. بعد از یک ماه که این گونه رفتار کردید آنگاه رفتار مقابله با ترس را ادامه دهید در حقیقت بدون ترس نمی توانید با خودتان چالش کنید و بزرگ شوید. بد نیست عادت مواجهه با ترس در درون تان گسترش یابد. اگر از تاریکی می ترسید چند روز یک بار اتاق تان را تاریک کنید و چند دقیقه ای آنجا بنشینید.همه افراد باید یک مراسم برخورد با ترس برای خود ترتیب بدهند و هر روز آن را تکرار کنند. در جریان زندگی روزمره تان به دنبال افرادی باشید که از برقراری و ارتباط با آنها ترس دارید. همه ما می توانیم اضطراب آشنایی را تجربه کنیم. اما همیشه فکر نکنید که این اضطراب باعث می شود که در آشنایی با غریبه ها خراب کاری کنید. فقط مهم است دست به عمل بزنید و از روی اضطراب تان رد شوید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: